Nekromanti OnlineRollspel

Angmar

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
88
Location
Stockholm
Det här är ju ett forum för rollspelsmakande, och jag gör ett textbaserat online-rollspel, så det bör ju också passa in här.
I alla fall, så håller på med att göra ett textbaserat onlinerollspel i php, och har lite svårt att komma på/bestämma en lämplig värld det ska utspela sig i. Tänkte höra om folk har lite förslag, och även på andra saker ni skulle vilja se i ett sådant spel. Det är bara att drömma, berätta hur erat ultimata onlinerollspel ser ut. Kan vara precis vad som helst.
Kan också passa på att fråga om någon känner till nån sida med snygg fantasy-clipart som man får använda kommersiellt?

Tack på förhand
// Tiwaz
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Åh ja! så underbart!....
Jo du, jag har både det ena och andra att föreslå, faktiskt en hel mapp som just nu ligger i min väska. Tyvärr kan jag inte skriva ner det hela just nu, men jag återkommer.
Personligen vill jag helst se en kvalitativ fantasy värld, möjligen dark fantasy.

Till att börja med föreslår jag att du tar en titt på The Prophets' Song, det är nämligen ett spel jag själv spelat ett bra tag och som jag tycker har det där lilla extra och unika.

Lycka Till!
 
Top