Nekromanti Online - vill skapa/hitta spelgrupp

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,355
Jag har flyttat från min spelgrupp och gjorde för några veckor sedan det här inlägget:
http://www.rollspel.nu/forum/allm%C3...ult-med-omnejd

Nu utökar jag mitt sökande till alla som vill spela online via Roll20, Fantasy Grounds eller liknande.

Jag är 33 år, jobbar med media och gillar att spela med människor som har humor, tar spelet på allvar samt tycker om att berätta en bra historia.

Spelar gärna veckovis, gärna en vardagskväll eftersom helgerna tenderar att vara uppbokade.

Jag har mycket erfarenhet både som spelare och spelledare och gillar att göra båda. I min gamla spelgrupp brukade vi turas om att leda kampanjer vilket jag tycker är kul, lärorikt och omväxlande så både spelare och spelledare är alltså välkomna att höra av sig!

Vilket spel ska vi spela? Det kan vi rösta om när vi har samlat ihop ett gäng. Tänker att alla intresserade kan delta i en discord-chatt och så kan vi rösta om speldag, spel etc genom doodle.
 

LordMarlowe

Veteran
Joined
15 May 2013
Messages
100
Location
Göteborg
Hej där. Det vore inte alls omöjligt att jag skulle kunna vara intresserad. Jag gillar många olika spel, särskilt där fokus ligger på mysterier och sånt!
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,355
Topp! Jag håller dig uppdaterad om det dyker upp fler som är intresserade, två-tre till så har vi en grupp :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vem är spelledare, blir Det via Skype eller bara chatt osv? Jag kanske kan köra lite men vet inte hur aktivt jag kan sitta och snacka, vi bor inte jättestort så man kan bli lite störd (har prövat förut via Skype gick inte så bra ;)) kan heller inte lova jag kan Samma dag varje vecka eller långa pass. Dock sjukt sugen på spel :p
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,355
Hej 113!
Min tanke var att köra discord (typ som Skype) och att vi kan snacka ihop oss om vem som vill spelleda. Nu har jag dock blivit inbjuden till ett gäng som tänker spela Eon IV http://www.rollspel.nu/forum/allmänn...l-spela-eon-iv
Så kolla med dem om det finns platser kvar!

Ni som inte vill spela Eon kan såklart höra av sig till mig ändå, jag vill gärna hitta så många som möjligt som vill spela online.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,355
Sorry har glömt att vara tydlig med det i inlägget, hade tänkt mic, kanske även video om folk vill. Tycker det är svårt med bara chatt... :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Lemur;n236668 said:
Sorry har glömt att vara tydlig med det i inlägget, hade tänkt mic, kanske även video om folk vill. Tycker det är svårt med bara chatt... :)

brukar va så, bara svårt för mig med ungar å sånt ;)
 

Starman

Veteran
Joined
2 May 2017
Messages
3
Söker själv folk till en rollspelsgrupp, vi är två än så länge och håller till i Varberg. Vi spelar inte över datorn utan bara på "old school" sättet, i hemmet. Så, om någon som läser det här bor i Varberg eller i närheten och söker spelgrupp så är ni välkomna. Nämnas bör att vi är gubbar i 30 och 40 års åldern.
 

Starman

Veteran
Joined
2 May 2017
Messages
3
Söker själv folk till en rollspelsgrupp, vi är två än så länge och håller till i Varberg. Vi spelar inte över datorn utan bara på "old school" sättet, i hemmet. Så, om någon som läser det här bor i Varberg eller i närheten och söker spelgrupp så är ni välkomna. Nämnas bör att vi är gubbar i 30 och 40 års åldern.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,355
Starman;n236893 said:
Söker själv folk till en rollspelsgrupp, vi är två än så länge och håller till i Varberg. Vi spelar inte över datorn utan bara på "old school" sättet, i hemmet. Så, om någon som läser det här bor i Varberg eller i närheten och söker spelgrupp så är ni välkomna. Nämnas bör att vi är gubbar i 30 och 40 års åldern.

Det finns inget som slår att ses och rulla riktiga fysiska tärningar tillsammans på ett riktigt skrivbord. Men bor man, som jag, i obygden så är roll20 och ett headset ett substitut för att stilla den värsta abstinensen. Hör av er om ni blir sugna på att testa :)
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Jag flyttar till Malta om mindre än en månad och kommer snabbt att drabbas av rollspelsabstinens (vill helst spela på svenska) så jag är intresserad. Kommer däremot inte att kunna ansluta förrän kring mitten av Juli.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,355
Gabriel;n240607 said:
Ni får gärna adda mig och är nyfiken rörande era erfarenheter?
Mina erfarenheter av att spela online är bra, har testat både roll20 och Fantasy Grounds och båda funkar fint. Det slår inte att ses irl men fördelen är att det är lättare att få ihop speltillfällen och det känns helt ok att köra kort spelpass på 2-3 timmar. Jag har kört kl 19-22 på exempelvis tisdagskvällar.
Det blir ett lite annorlunda sätt? att spela, det blir ganska effektivt då man inte sitter och småpratar och tuggar chips, på gott och ont.

Kul! Nu har vi några intresserade så det verkar som om vi kan få ihop något fram mot hösten/sensommaren! Finns absolut plats för fler om någon läser detta och blir sugen.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Jag skulle gärna vara med på Eon IV. har än så länge inte haft möjlighet att testa det.
Jag spelar lite på på roll20 så är redan medlem där.

Jag har inte så mycket tid till övers just nu men bör kunna klämma in en kväll i veckan om det är vardagskvällar i alla fall. helger kan jag inte alls.

Gillar när spelgruppen har humor. vist bör man väl kunna hålla sig seriös ibland men att spela med folk som aldrig släpper loss och låter lite humor komma med blir lätt tråkigt
 

Tony88

Veteran
Joined
23 Jun 2017
Messages
7
Finns det plats för en till. Har ingen erfarenhet av online game. Men har spelat eon och drakar och demoner irl.
 
Top