[Online] Vad ska jag göra på torsdagskvällar?

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Hej!
Efter att ha försökt hoppa in i ett par onlinegrupper har jag märkt att det är svårt att få ihop allas scheman så jag provar en annan approach. Vi börjar med att besegra kalendern/livspusslet och löser resten sen.

Jag har ofta torsdagkvällar ledigt och vill sätta ihop en grupp som spelar då. Varje torsdagskväll blir kanske svårt att hålla så jag tänker varannan torsdag som mål.

När: Torsdagskvällar
Var: Discord, Skype, Roll20, Hangouts... spelar inte så stor roll för mig.
Spelledare: Den som vill. Jag kör om ingen annan vill.
Rollspel: Bestämmer vi tillsammans. Jag är öppen för det mesta. Fantasy, Sci-Fi eller nutid. One-shots, korta eller långa kampanjer

Finns det redan en befintlig grupp som spelar dessa tider så kan jag också tänka mig att hoppa in i den.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag skulle vara öppen för att spela online på Torsdagar enda önskemålet ifrån min sida är inget DnD eller DnD kloner eller D20 i någon form och inget hard sci-fi annars är jag öppen för det mesta .

Vilken start och sluttid hade du tänkt dig och hur långa spelmöten , jag är ofta inte tillgänglig förens efter kl 18:00 på vardagskvällar och vill helst inte spela efter 23:00 iom att det är en arbetsdag nästa dag .

Jag avböjer mig gärna att spelleda då jag spelleder i den gruppen jag har irl så jag ser gärna att jag får lov att vara spelare som omväxling 🙂....
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Det är väl ungefär de tiderna jag tänkt ungefär också. Man vill hinna hem från jobbet, äta middag och hinna umgås några minuter med familjen innan spelet sätter igång. Senare än 23 tror jag inte heller känns rimligt eftersom det är en arbetsdag efterföljande dag.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Härligt!

Hittar vi bara en spelare/spelledare till så tycker jag att vi nått en kritisk gräns och är tillräckligt många för att detta ska bli av.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Han är intresserad. Så då är frågan, vad spelar vi? SL rollen verkar falla på dig, Stareater!
Vi kanske kan flytta över diskussionen till discord eller dyl? Någon som har lust att skapa en kanal?
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Lite upptagen ikväll men jag ordnar en kanal imorgon så kan vi ta diskussionen där sedan.
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
208
Location
Malmö
Jag kapar tråden utifall det dyker upp fler än ovanstående grupp kan hantera:

Jag söker en ersättare till en online-grupp. Vi spelar RuneQuest på torsdagar 20:30-22:30. Vi har paus för tillfället men sätter antagligen igång igen i november. Vi spelar senaste utgåvan men mixar in scenarion från förr. Nästa scenario blir antagligen Snakepipe Hollow eller Rainbow Mounds från gamla RQ3.

Vi använder roll20/discord med Kanka för info. Inga förkunskaper nödvändiga.
 
Last edited:
Top