Nekromanti Online spelgrupp!!!

Nicke picke

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
22
Location
västerås, sverige
Vill du vara med och spela i en online spelgrupp? Det är vad jag och riddaren tänkte prova att göra och det är ju roligt ju fler man är så vilka vill vara med på det här?
Vilket spel det blir vet vi inte än. Hoppas ni vill prova på...

Nicke picke - Även mästare har dåliga smeknamn
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Vill du vara med och spela i en online spelgrupp? Det är vad jag och riddaren tänkte prova att göra och det är ju roligt ju fler man är så vilka vill vara med på det här?
Vilket spel det blir vet vi inte än. Hoppas ni vill prova på...<p><hr></blockquote><p>Jag ballar aldrig!! Vilket system hade ni tänkt er då?
 

Nicke picke

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
22
Location
västerås, sverige
Systemet:

Här är systemet:
1. Vi väljer spel och SL (en med det spelet och många T)
2. Vi samlas på ICQ, kanske och gör ungefär som i verkliga
livet fast vi skriver, lättare kan det inte bli.
Som sagt vet vi inte vad det blir för spel men det fixar sig nog!

Nicke picke - Även mästare har dåliga smeknamn
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jag är intereserad.
Men hur gör ni med tärningar. Folk kan ljuga som fan. Enda alternativet är väll att SL slår allt då, eller?
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"när"

Antagligen kan det inledas under nästa vecka...tänkte försöka få fram ett preliminärt datum under helgen samt tid.

"hur?"

Någon typ av chatt, få bestämmas senare vilken och hur, ICQ är ett alternativ, men det finns andra.

"Vad"

Det är kanske den knivigaste frågan...vilket spel som skall användas, kan ju alltid ge förslag på genre, spel etc...

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,009
Location
Umeå
Intressant

Det låter mycket intressant och jag hoppas att ni kommer med en utvärdering när ni är färdig. Jag kan nog tyvärr inte vara med, jag har inte tillräckligt lång tillgång till internet på helger och kvällar.

"hur"
Jag hörde om nått program som jag hittade på <a href="http://www.webrpg.com">www.webrpg.com</a> (tror jag det var) eller mer exakt <a href="http://www.rpghost.com">här</a>. Ni kan ju slänga nått getöga på det...
Skulle det inte vara någonting så tror jag nog att irq är lättare än ICQ, eftersom ni kan skapa olika rum osv. Dessutom brukar det inte bli samma problem pga versionskonflikter.

"vad"
Varför inte köra nått enkelt (typ: Drakar och demoner) där det är ganska simpla regler.

I övrigt bör nog den som är SL vara ganska kvick i fingrarna.

- Zire
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Det finns program som är gjorda just för sådant. Man kan slå tärningar, rita upp kartor, ha färdigskrivna texter och en massa smått och gott.

/Horus
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Grymt. Jag har själv funderat länge på att starta ngt liknande.
Men jag hade trott att det skulle vara svårare att få fram intresserade till en chat-baserad (i motsats till PBEM).

Kanske fler som har bredband?
Min idé var iaf att skapa en intrig uppbyggd kring olika positioner.
Ex. en spelare är en värdshusvärd med målsättningar, han kanske vill bli av med allt patrask från tjuvgillet som hänger på hans värdshus.
En annan spelar en tjuv från sagda tjuvgille men han bär på en hemlighet, han har stulit ett föremål utan tjuvgillets kännedom.
Detta föremål söks av en magiker, då föremålet är en artefakt stulen från hans läromästare.
..och så knyter man intrigen runt alla. (?)

skit samma.. online spelgrupp, jag är med! =)
(om det är fantasy vill säga, scifi förstår jag míg inte på)
 
Top