Nekromanti Online rollspel

Bävern

Veteran
Joined
30 Nov 2002
Messages
45
Location
Umeå
Söker spelare till onlinerollspel, exempelvis genom OpenRPG eller IRC, vet att det har varit uppe förut, men är inte säker på om det fortfarande är aktuellt. Kan tänka mig att spelleda, men villiga spelledare är välkommna! Vilket rollspel? Vad vill ni spela?
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Lite tips

Har inte ork eller tid just nu, men här ska du få några hjälpsamma tips:

Du kan aldrig räkna med att alla kommer! En typisk företeelse är att någon har glömt eller inte har tid att komma och glömt att säga till i förväg. Det är då ofta mycket behändigare att lämna över styrandet av rollpersonen till sig själv eller annan spelare än att vänta till nästa vecka eller så.

Du måste vara öppen för alla förslag! Att bara blanda ihop medlemmar ur ett antal olika grupper sådär leder till skiljda tillvägagånssätt. Vissa gillar att lyssna på musik, andra kan inte koncentrera sig då - vissa slår aldrig tärningar, andra är regelrätta tärningstalibaner, och så vidare. Var öppen för förslag om spelstil och diskutera med spelarna om tillvägagågssätt. I värsta fall får ni rösta om hur ni ska spela, men en kompromiss är bäst.

Se till att alla har figurer som dom trivs med! Alla vill tillexempel inte spela en ångestvampyr med sjuttioelva psykiska komplex och en svår bakgrund. Då är det bättre att dela ut tämligen grundläggande rollpersoner med utrymme för utveckling, eller låta spelarna göra egna rollpersoner (och i det senare fallet, se till att spelarna är bekanta med världen).
 

Bävern

Veteran
Joined
30 Nov 2002
Messages
45
Location
Umeå
Jag skulle kunna tänka mig att spelleda
<ul style="list-style-type: disc">[*]Western
[*]Mutant
[*]Traveller (GURPS...)
[*]DoD
[/list]
men de två sista är jag inte så säker på...

Vet inte riktigt vad ni är sugna på att spela?
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
mer av samma vara....

På tal om...

Du kan aldrig räkna med att alla kommer!

Ett bra tips, om du inte lyckas hitta en bra dag där alla alltid är tillgängliga, är att sprida ut spelandet över veckan, och ha flera korta pass snarare än ett långt per vecka. På så vis garanterar du att spelarna får spela så mycket som möjligt.
 
Top