Nekromanti Oneshot

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Hjälp!

Jag skall hålla i ett oneshot-scenario med mycket skräck och hemskheter, jag har tänkt ta det ett par steg längre och låta alla karaktärer vara medlemmar av den lokala polisstyrkan...i Tyskland...

Min idé är att alla spelarnas rollpersoner får reda på att något hemskt händer i området, de undersöker det, och de dödas allihop, helst i någon stor offer-ritual så att de frambesvärjar någon demon.

Lite plothooks har jag men jag behöver hjälp!

1. Jag vill inte avslöja för mycket om bakgrundshandlingen, alltså skall inte de tyska karaktärerna veta för mycket.

2. Det skulle vara underbart om jag kan få spelarna att känna lite skuld, men framförallt fruktan inför vad som händer, min tanke är att alla karaktärer är medlemmar av nazistpartiet, och att minst en av dem är övertygad nazist.

3. Det kan utspela sig när som helst fram till ungefär 1938.

4. Det får gärna ha någon cool scen där exempelvis en av karaktärerna blir besatt, efter att ha fått några liter blod hällt över sig, lite som i serien Rome.

5. En tanke skulle tex kunna vara att rollpersonerna vaknar upp, blåslagna och förvirrade, de börjar undersöka saken och det visar sig att många andra i samhället är döda, skadade osv, inte många kommer ihåg något. När solen går ner nästa natt så blir de åter besatta (omöjligt att se den komma) och de dödar igen.

Jag har egentligen ingenting att komma med här, och jag vill att det skall skilja sig från den något skojfriska ton vi håller då vi spelar galna britter som är ute och räddar Förbundsarken undan Italienska fascister och uråldriga vapen från Atlantis undan Japaner.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Så hur gick det?

Spelarna spelade tyska poliser som undersökte försvinnanden kring en mödravårdsklinik. De lyckades till sist uppdaga att det var något skumt som pågick och försökte förhindra det.

Allting slutade med kaos och skottväxling, i en rätt trevlig scen nere på offerplatsen, där deras chef var en av de nesliga moståndarna.

Rätt lyckat även om det blev mindre läskigt och mer action
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Låter onekligen skojigt!

De flesta äventyr tenderar att utmynna i våldsamma lösningar, mest för att spelarna gärna gillar lite action och inte bara gå runt som Kommissarie Poirot och gnugga sina geniknölar.
 
Top