Oneshot Frontier Scum - Hjälp med inspiration

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Så, jag spelledde Cattledash till Frontier Scum senast för spelgruppen. Det funkade bra som intermission mellan övrigt pågående spelande, och nu råkade jag lova att styra upp något till nästa spelpass också. Kanske hitta på något eget? Nu är jag inte så bra på att bygga äventyr (nu för tiden?) eftersom jag får inspiration till typ några separata scener utan något uppenbart sätt att sy ihop dem eller få någon riktning. Om det nu behövs någon riktning... Oavsett vad så tänkte jag prova att posta här och se om någon inspirationsinsats kan göras.

Vad som ploppat upp i huvudet hittils då.
* Spelarna vaknar vansinnigt bakfulla i ett hotellrum.
* Deras hästar står fastspända vid en dilligensvagn utanför (alternativt är hela ekipaget borta vid någon vagnmakare).
* De behöver skaffa en paj från en bagare som har underarmar som brödkavlar, och hon har en brödkavel, och hon spöar skiten ur den som försöker ta en paj med hjölp av sin brödkavel.
* De har lovat ett otäckt gäng att göra någonting (typ ordna ledarens bröllopsfest, vad vet jag) och måste lista ut detaljerna.

Jag kanske bara ska knycka plotten till filmen Baksmällan... Eller inte. Hjälp mig Forum-Ett-Kenobi!
 
Top