One-shot: Shadowrun Anarchy

Rickard

Urverk speldesign
Äsch, jag är sugen på att spelleda Shadowrun: Anarchy. Jag vet inte något datum per se, så detta är mer en intresseanmälan och så kan vi bestämma datum senare.
  • Framtid med AR och fantasy-varelser.
  • Samskapande av världen medan vi spelar i den.
  • Spelarna väljer en färdig arketyp men får modifiera det kosmetika.
  • Action (heist) och fokus på att få fram en framtidskänsla.
  • Spelarna sätter fler scener än spelledaren.
  • En något simplifierad regelmekanik mot regelboken, bara för att få saker att flyta bättre.
  • Genomgång av mekanik och spelstil inför mötet.
  • Kör Discord (video + tärningar) + Miro (anteckningar).
  • One-shot.
Min tanke är att köra i samma stad med olika arketyper och väva ihop en levande stad på så sätt. Arketyperna har kontakter som är varandra. X kanske känner orch Y och nästa gång spelar någon orch Y där X förekommer som bakgrundsinformation. Olika spelare kan spela samma arketyp vid olika speltillfällen.

Om vi spelar en gång är bra. Jag skulle kunna tänka mig 3-4 spelmöten men med olika spelare, så du låser inte in dig på att vara med 3-4 spelmöten utan kan droppa ut och in i mån av tid och intresse.

Jag är intresserad. SNES spelet är en gammal favorit från barndomen. Inte spelat dom nyare spelen än men de ligger i backlog.

Jag lägger ut en inbjudan till en Discord-server, så folk kan haka på även om dom inte skrivit här i tråden:

Vi kör resterande planering och samtal där. Jag tänkte ta det piano, så att ingen känner att vi måste spela direkt.

Back