One-shot poddar

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
270
Jag har till min stora förvåning upptäckt att jag gillar att lyssna på AP poddar. Dock måste de vara av en viss typ. Det ska i princip vara AP poddar som spelar konventsäventyr. Så 3-4 timmar långa från start till att det är slut och att man får en känsla för det specifika spelet och lite lätt regelmekanik till det.
Någon som har tips på något som uppfyller detta? Det behöver vara på svenska eller engelska.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,171
Rollspelsdags (https://anchor.fm/rollspelsdags) inleder strax ett helt gäng med one shots-släpp, samt har ett par stycken redan under bältet.
Finns ute nu, 4 avsnitt eller under:
Chock - åter från graven
Barkhäxan
Sen har vi även två säsonger med Lasers and Feelings, som är i princip 17 one shots ihop.

One shots som kommer inom kort:
Kutulu
Chaos Theory
Peka-klicka
Thespian
Heroes of Cerulea
Trial and Terror
Ur varselklotet (streamas även nu på onsdag, men släpps som podd senare)
Cats of Cathulhu (planerat, dock ej inspelat)
Utan frid (planerat, dock ej inspelat)
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
416
Location
Linköping, Sverige
Du kan kika på PLEWpodden där jag spelat in vårt spelande på LinCon 2016. Riktig konventskänsla således. Ljudbilden blir inte studiokvalitet, men desto mer autentiskt :)

Kan vara idé att börja med avsnitt 16, där har jag en sammanfattning av vad vi spelade och lite om vad jag tyckte om de olika passen.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
244
Finns en amerikansk pod som heter just one shot. Jag har hört gott om den men bara lyssnat någon gång för längesedan när jag var intresserad av något de spelade.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
595
Rollspelsmåndag gjorde en drös one-shots kring 3-4 timmar av Coriolis, Call of Cthulhu, Delta Green, Alien m.m. De livestreamade så det är väldigt live, dvs oredigerat, med inslag av kommunikation med chattande lyssnare/tittare, och de brukade prata en del setting och regler i samband med äventyren.
 
Last edited:
Top