Nekromanti onda!!

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
en av mina spelare klagar..... han älskar att spela ond..... spelar ofta necromantiker!! han vill spela ett ont äventyr där spelarna ska ställa till problem och där dem är onda och kämpar åt onskan..... jag undrar om några sl fränder där ute på webben har skrivit något sådant i sådana fall skulle jag bli glad!!
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Hm, jag funderade på en sådan kampanj, med onda karaktärer, men den syftade mer på att spela galen eller besatt än riktigt ond. Det bara råkar bli så att dom blir onda.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jodå, jag känner igen problemet. I sånna lägen gäller det ofta att man är bra på att modifiera äventyr, eller helt enkelt skriva egna
 

Buzzhawk

Veteran
Joined
14 Dec 2002
Messages
9
Location
Partille!
Han kanske inte är ond utan bara har en taskig barndom, fast egentligen är hans föräldrar jätte snälla, men missförstådda av staten eller den kung som bestämmer.

Jag hade en karaktär som trodde att han spelade ond men han visade sig vara god.
 

mr_messias

Veteran
Joined
17 Jan 2003
Messages
4
Gjorde en kanpanj där rollpersonerna blev utnytjade av en ond magiker som la en besvärjelse på gruppen som gjorde dem onda. De kunde bara vara uppe på natten och ville de göra något godhjärtat så tillät jag det helt enkelt inte. När de dödade någon så beskrev jag hur de njöt av att utföra illdådet.

Varje deläventyr var ett uppdrag de fick av magikern (eller "den onde" som de kännde honom som) via en dröm där han beårdrade dem att hitta komponenter som krävdes till en ritual för att framana en mäktig demon.

Tyvär har jag inte kvar word filerna bara utskriften.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Jag undrar om "EvilOverlords and the trouble they suffer" fortfarande existerar.

Det är i alla fall något så udda som en humoristisk kampanj om en grupp av överintelligenta goblinriddare(Knights of the rather yellow Lance) och deras försök att störta dvärgriket Miningreich....till DnD.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Jag brukar säga...

..."de onda är onda för att de försöker döda de goda, och de goda är goda för att de försöker besegra de onda".

Alltså: ta vilket jäkla helylleäventyr, och byt ut monstrena mot ädla riddare och paladins, byt ut skatterna mot nunnor att våldta och barn att äta, byt ut värdshusvärden mot ett elakt troll som låter rollpersonerna övernatta i utbyte mot att de torterar hans vätteslav, byt ut nekromantikern mot en god präst som sänder ut sina himmelska legioner mot rollpersonerna med brinnande svärd i handen.

Skillnaden mellan goda och onda är bara fernissa.
 
Top