entomophobiac
Low Prep High Play
Scenariot om tyska infanterister blev en rätt brutal "korvfest" och första gången på länge jag skrev 'han' konsekvent, för det egentligen bara rörde sig herrar genom scenariot. I sitt sammanhang kanske nödvändigt, men det kändes samtidigt inte särskilt inbjudande.
Så med Onda människor vill jag göra det här smakfullare och idén har blivit att inte köna rollpersonerna alls. Mallen jag använt ser ut såhär istället:
(Dessa namn är bara till för att visa idén — agenterna heter ingenting i texten än.)
Special Agent Helen/Hank Roser
Special Agent Melissa/Morgan Dale
Special Agent Brenda/Brett Helton
Special Agent Diane/Douglas Limnell
Special Agent Kim/Kent Burton
Varje agent har föreslagna förnamn med samma initial samt samma efternamn. På det sättet kan texten referera till H. Roser utan att köna det och varje spelare får själv välja vilket förnamn som gäller. För tilltal är det sedan framförallt efternamnen som används.
Spontant gillar jag det här upplägget, men det kommer ju även kräva att varje rollperson har två bilder där du får välja en av dem. Om det inte helt enkelt blir en helt bunt bilder och varje spelare får välja den som känns mest lämplig.
Gillar den här idén spontant, men räknar med att det finns andra tankar här!
Så med Onda människor vill jag göra det här smakfullare och idén har blivit att inte köna rollpersonerna alls. Mallen jag använt ser ut såhär istället:
(Dessa namn är bara till för att visa idén — agenterna heter ingenting i texten än.)
Special Agent Helen/Hank Roser
Special Agent Melissa/Morgan Dale
Special Agent Brenda/Brett Helton
Special Agent Diane/Douglas Limnell
Special Agent Kim/Kent Burton
Varje agent har föreslagna förnamn med samma initial samt samma efternamn. På det sättet kan texten referera till H. Roser utan att köna det och varje spelare får själv välja vilket förnamn som gäller. För tilltal är det sedan framförallt efternamnen som används.
Spontant gillar jag det här upplägget, men det kommer ju även kräva att varje rollperson har två bilder där du får välja en av dem. Om det inte helt enkelt blir en helt bunt bilder och varje spelare får välja den som känns mest lämplig.
Gillar den här idén spontant, men räknar med att det finns andra tankar här!