Nekromanti Onda karaktärer

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Jasååå!? Det är det du vill ha mot dig... /images/icons/tonguea.gif Men det du säger verkar iofs rimligt. Och [du-vet-vem] kan inte rollspela utan siffror. Sorgligt. Men de exempel du gav ska jag nog kunna utnyttja mot er... Gillar det där med "What goes around, comes around"... Det finns ju några magiker, köpmän, ökenbefolkning, kuan toas och mycket, mycket mer som kanske borde kräva sin hämnd. Evil me...

Döda ankan

Haha! Jag ska göra vad jag kan... /images/icons/devil.gif
 

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
Re: Evil

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Men jag tycker givetvis ni ska pröva att spela ondingar.
Om ni är erfarna och bra kamrater som spelar så tål de säkert konspirerande mot varandra. Om så är fallet kan man spela hur som helst egentligen.
placera en som ledare för en grupp zentharim, en annan som red wizard, en tredje som night mask-vampyr osv...


<hr></blockquote>


Vi hade en högt uppsatt zentharim i gruppen en gång... Det blir en lätt en del kaos/images/icons/devil.gif, men allt blir så mycket roligare med en illvillig person i gruppen som skapar livliga diskutioner och intriger...
 

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
Re: Göra tvärtom

Självkart beror det ju också på om man är CE, NE eller LE om man är diskret... Chaotic Evil tenderar att vara tämligen odiskreta, och Lawful Evil Gillar ofta att utöva makt... /images/icons/wink.gif
 

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
Personligen tycker jag att att lite variation i gruppen kan bidra till mera chanser att spela ut sina karaktärer... Iof är ju inte D&D det bästa spelet om man vill göra sådant, kanske/images/icons/sad.gif
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Personligen tycker jag att att lite variation i gruppen kan bidra till mera chanser att spela ut sina karaktärer...

Variation i gruppen gillar jag, konspiration i gruppen ogillar jag.


Iof är ju inte D&D det bästa spelet om man vill göra sådant, kanske

Bara man tycker att hjältespåret fungerar, så ger D&D allt utrymme i världen för att spela ut sina rollfigurer. Även ett visst mått av svårmod fungerar, men bara till en viss gräns förstås... /images/icons/grin.gif

/Mikael
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Göra tvärtom

Det är just precis "Alignments" jag inte gillar. Dom reflekterar bara synen från... ja jag vet inte vems synvinkel. Det verkar enbart definiera ens beteende. Annars, om det verkligen definierar ondska, så skulle man behöva ett enskild alignment för varje olik faktion, eller kanske rent av varje person.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Argh...argh...slafs, slafs...burrp! *smock* Vad pratar du om? *smock* Argh!! Rooooargh! *smock* Vem har gjort det här?
 

Darth Holm

Veteran
Joined
2 Sep 2002
Messages
1
Location
Norrköping
Håller helt och hållet med dig Martin! /images/icons/smile.gif

Mer verklighetsflykt åt folket /images/icons/laugh.gif

///Johan
 
Top