Nekromanti On demand-print av pdf?

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Hej! Jag skulle vilja göra skapliga utskrifter av ett par av de spel jag köpt som PDFer. Jag tänker mig någon sorts print on demand, där man kan ladda upp en fil och få tillbaka en prydligt bunden lunta, i bara ett exemplar, efter någon dag.

Det gäller ju alltså material där jag inte har copyright, men jag tänker mig att eget bruk borde vara ok. Alternativet är ju att skriva ut på egen skrivare, men det blir oftast trista buntar som man sätter in i en pärm eller något.

Någon som vet om eller har provat någon bra tjänst som inte blir alltför dyr? Någon som vet om det är ok att göra så med köpt material?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,540
Location
Umeå
Den här tråden har lite intressant läsning om rättighetsläget: http://odd74.proboards.com/thread/12197/purchased-files-printed-official-replies
(TL;DR: det beror på...)

Jag känner inte till något tryckeri i Sverige som kan bistå, eftersom de ofta vill trycka upp pliktexemplar och grejer - och det är ett garanterat upphovsrättsbrott i det här fallet. Jag vet inte om de måste eller om de bara gör det ändå... Mitt tips skulle vara lulu.com, men frakten därifrån är rätt mycket längre än ett dygn.

Det här är ett sånt där läge där jag verkligen inte förstår varför Print Shops inte finns i Sverige.
 
Top