DoD Omvända symboler på t20?

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Jag har inte tärningarna, men har sett bilderna, och visst är det en demon på 1:an, och en drake på 20? Borde det inte vara tvärtom, då drakslag är 1 och demonslag är 20?
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Nej. Det är en drake på ettan och en demon på tjugan.
Det är alltså inte så här de ser ut i färdigt skick? För i denna bild ser det ut som att det är 20 som är draken... Eller är jag ensam om att läsa bilden så?

Skärmavbild 2023-11-24 kl. 08.59.55.png
 
Last edited:

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
352
Location
Södertälje/Uppsala
Det är alltså inte så här de ser ut i färdigt skick? För i denna bild ser det ut som att det är 20 som är draken... Eller är jag ensam om att läsa bilden så?

View attachment 15293
Mina ser ut så här:
IMG_20231124_091157__01.jpg
Jag har från KS-lådan så det är väl möjligt att dom ändrat designen sen dess.

RED: Det ska sägas att dom är mer åt det illgröna hållet i verkligheten. Det är antingen min kamera eller ljuset här som drar dom åt det turkosa.
 
Last edited:

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Mina ser ut så här:
View attachment 15294
Jag har från KS-lådan så det är väl möjligt att de ändrat på designen sen dess.

RED: Det ska sägas att det är mer åt det illgröna hållet i verkligheten. Det är antingen min kamera eller ljuset här som drar dom åt det turkosa.
Min bild var från KS-kampanjen, så då har de ändrat till slutversionen. Bra!
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Men det är lite intressant att det som var demonsymbolen blev till en draksymbol i slutversionen!
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,087
Location
Göteborg
Men det är lite intressant att det som var demonsymbolen blev till en draksymbol i slutversionen!
Va? Av bilderna att döma är det som hände att draksymbolen förblev nästan densamma medan demonsymbolen gjordes om helt (eftersom den var otydlig och kunde tolkas som en drake).
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Och i båda versionerna är 1 och 20 på samma ställe som första bästa vanliga t20 jag jämförde med. 🙂
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Va? Av bilderna att döma är det som hände att draksymbolen förblev nästan densamma medan demonsymbolen gjordes om helt (eftersom den var otydlig och kunde tolkas som en drake).
Tänk vad olika en kan läsa bilder! Jag tycker det är solklart att 20 på den första bilder är en drake, och att 1 är oklar; kanske drake, kanske demon.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,087
Location
Göteborg
Tänk vad olika en kan läsa bilder! Jag tycker det är solklart att 20 på den första bilder är en drake, och att 1 är oklar; kanske drake, kanske demon.
Då måste du tycka att 1:an fortfarande är oklar, eftersom enda ändringen är att den fått en liten krök på sin svans?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Det var en del feedback om just detta under kickstartern, att folk tyckte det var väldigt otydligt vad som var vad.

De faktiska tärningarna vi fick i slutänden (de på Stämmas bild) tycker jag är väldigt tydliga.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Då måste du tycka att 1:an fortfarande är oklar, eftersom enda ändringen är att den fått en liten krök på sin svans?
Ja, men då demonen på 20 i slutversionen är odiskutabel så löser det sig!
 
Top