Ni som har mig på FB och/eller G+ har nog redan sett dessa, men sådan är min vurm för korrekt typografi att jag väljer att sprida dem även här.
Fler är på väg.
Fler är på väg.
Bara om du har ett program som du kan instruera att byta ut dubbelprimtecknet mot ett dubbelt citattecken. Ex. ordbehandlare och layoutprogram.solvebring said:För på ett tangentbord är väl ändå shift+2 citationstecken […]
Nä, jag drar det medvetet ett varv till.krank said:Så du säger att det där är inte citattecken - utan bara bilder av citattecken?
Vilket vill säga att lärningsmetoden blir omvänd, väl? ... Som jag förstått det. Exempelvis att istället för att säga [hur ett korrekt citationstecken ska vara, så visar du hur ett citationstecken inte ska vara genom att visa något som just inte är ett citationstecken (men som ofta misstas för att vara ett).Dante said:Nä, jag drar det medvetet ett varv till.krank said:Så du säger att det där är inte citattecken - utan bara bilder av citattecken?
Jag säger att det inte är citationstecken, och att det inte ens är bilder av citationstecken.
Dante said:Nä, jag drar det medvetet ett varv till.krank said:Så du säger att det där är inte citattecken - utan bara bilder av citattecken?
Jag säger att det inte är citationstecken, och att det inte ens är bilder av citationstecken.
Dante said:Bara om du har ett program som du kan instruera att byta ut dubbelprimtecknet mot ett dubbelt citattecken. Ex. ordbehandlare och layoutprogram.