Nekromanti Omslagsbilder..

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
I väntan på Sjöfarare & Pirater tänkte jag höra med er forumiter om vilken omslagsbild till de olika Eonprodukterna som ni gillar bäst?

Mina egna klara favoriter är omslagen till Grundreglerna och Sjöfarare & Pirater. Därefter följer Regnsynd, Sorgernas brunn, Mystik & Magi, Mundana och Asharien & Soldarn.

Priset för sämsta omslag är reserverat åt Legender & Hemlighter, men omslagsbilden till Monster & Varelser är inte mycket bättre.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Keith Parkinsson

Gillar alla hans bilder, har inte direkt alla böcker här och orkar inte direkr kolla just nu heller, men gillar alla hans bilder som sagt så någon av dem borde de bli!
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
De snyggaste är Consaber, Dvärgar, Mystik & magi, Regnsynd & Sorgernas Brunn.

Den absolut fulaste är iaf den preliminära framsidan till Demoner.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,213
Location
Göteborg
Tycker inte om Mundana så mycket. Däremot Geografica Mundana. Mundanabilden är väl ganska lik M&V?

Men faktiskt, jag är impad av S&P-omslaget, bättre än handelsmännen i hamnen (den gamla).

Horndrakebilden (grundebilden) är bra, särskilt när man plastat in boken (små luftbubblor) så att man verkligen fryser över hur kallt det ser ut att va! :gremwink:
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Regnsynd är en favorit, den e ruskigt bra. Sen gillar jag också Sjöfarare & Pirater. Synd att inte riddaren fick sin "riktiga" bild, utan fick den som det är till Krigarens väg.
V&N har en ganska fräck bild också.

Mvh coZcin
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Japp

Så här skulle den se ut...men det blev problem med tillståndet så det blev Krigarens Väg omslag
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,209
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag tycker inte alls om Keith Parkinsons stil. För tillrättalagt, för plastigt och för pseudomedeltida (han har noll-nol historisk koll), och alldeles för stelt. Han kan verkligen inte rita rörelse eller ens snygga människor. Inte ens landskapen är vidare vackra, i mitt tycke.

Så kommer det sig att jag föredrar de omslag som Parkinson inte har målat. A&S är väldigt bra (fantasieggande, estetiskt tilltalande naturbild), och V&N har en distinkt charm, även om den är väldigt 'standard'. Regnsynd är också bra. Spelarens Handbok fungerar, men jag tycker egentligen inte om när det är så framträdande personer på.

'Alver' går fetbort - bilden har inte med modulen att göra, och héavédrakar ser inte ut så. 'Tiraker' och 'Dvärgar' är direkt katastrof - så ser verkligen inte dessa varelser ut i Eon. Gick det verkligen inte att ordna något bättre?

De omslag som varit på alltför välbekanta fantasyromaner tycker jag inte heller om, då bortsett från att de är fula också i övrigt.

Mindre Parkinson, helt enkelt, om Neogames nu tvunget måste köpa omslag från amerikanska fjantasytecknare. Antar att det inte finns något egentligt alternativ. Synd, det hade varit trevligt med omslag gjorda speciellt för Eon.

- Ymir, hade rentav föredragit inget omslag alls (alltså fuskläderpärm a'la Gemini/DoD6), rentav.
 

Alven_Valdir

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
37
Location
Takalorr
hans bilder är ju inte så fula som vissa skriver
och dessutom så spelar de ju inte så stor roll vilken bild boken har utom det som står i boken är det viktiga...
 
Top