Nekromanti Omslagsbild

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Har nytt omslag på Saga mu.. det här är den bilden som gäller, funkade bättre med "tech-level"
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ja det förra var bra det med, men kanske för mycket år 1250 (och Hal Foster) snarare än 1098 som är känslan i Albion... lite mer primitiv tidig "riddartid" (hade rollspelet utspelat sig mer på kontinenten hade det andra omslaget vart mer korrekt)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Den var ju inte illa !
Påminer lite om nått som man kan hitta i Västmark, tycker jag.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Västmark är ju en "kusin" till Saga kan man säga... även om Saga är mer matinéfilms-medeltid än sagoberättande än Västmark (trots namnet)... fast man kan ju spela Saga på många olika sätt. Går utmärkt at köra både grisodlarstil, High Fantasy, medeltidsskräck eller hovkonspirationer... kampanjen tillåter många spelsitlar..
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Jag gillar stämningen i bilden - väldigt "rätt".

Men två saker (detaljer) gillar jag inte:

1) Svärdsskidan ser alldeles för smal ut, även med gällande perspektiv.
2) Skölden är så jävla o-cool. Om meningen är att jag skall identifiera mig med hjälten så blir jag avtänd av "tönt-skölden".

Men åsikter är ju som rövhål, så vad vet jag. ,-)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, det där låter ju misnt lika sogfrt som Västmark juh. Så det här kommer nog att bli ett spel i min smak, måste jag säga.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
"everybodys got one?" var det inte Harry Callahan som sa det?

jag gillar skölden som fan... har alltid vart svag för normand-estetik
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,784
Re: På tal om det

Visst är hon ganska lik den där Lydia som presenterades i förra Fenix?
Eh, ska det inte vara samma person? Det var det första jag tänkte. Hon är väl en kampanjvärldsdefinierande person väl?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: På tal om det

jup, det är Lydia. Och hon kommer finnas (som SLP) i en rad äventyr som Johan sitter och petar i nu... ett slags "Alias i medeltidstappning"... dvs.. cloak and dagger/intriger blandat med lite action och en nypa skräck.
 

2ma2

Veteran
Joined
17 Oct 2005
Messages
71
Varning: prettoåsikter.

Bilden som helhet ger en så juste anglofil känsla att det är läskigt. Däremot, som jag läste nedan, så skulle SAGA kunna spelas som high-fantasy, men den där bilden ger bara för mycket grit-realism för mig att kunna tänka i dem banorna. Huvudgenren, matiné-känslan, är dock klockren!

Färgsättningen är nedtonad och bra. Den är engelsk in i minsta detalj, med jordfärger, mulet väder och snålblåst i karg fältmark. Kompositionen är lite problematisk. Den är nästan helt centrerad, men ger en viss övervikt i tomrum på höger sida, emedan båda karaktärerna tittar åt vänster. Det blir således att något av vikt är utanför deras kännedom, bokstavligt talat i deras ryggar. Sen undrar jag vart titeln ska placeras? Det finns inte så mycket plats nånstans över för en titel..
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
inget fel på pretto-åsikter ;-)

titeln kommer över och så är det lite text lite åt höger också... ja ni kommer få se inom strax...

High-fantasy varianten av Saga är ju inget som jag spelar själv, utan det blir mer grit realism/matine... därav bilden... och vädret är ju risigt i Drachmorebergen ...
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Re: På tal om det

Ni rör inte Lydia, hon är min :gremwink:

Hon kommer, som Tomas skrev, att dyka upp i en rad äventyr som jag sitter och funderar och skissar på.

Tomas, påminner inte Lydia om en karaktär jag sett i vääääldigt gamla teckningar du gjort? En gammal favorit? :gremsmile:
 
Top