Nekromanti Omslaget till Legender & Hemligheter

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Hm.. Jag såg en sak som jag hajjade till på när jag kollade igenom Neogames produkter. Jag såg en framsida jag tyckt mig se förr. Och ser man på, det hade jag.
Omslaget på Legender & Hemligheter är samma som till David Eddings bok Den dolda staden (Sagan om Tamuli, tredje boken. B. Wahlströms bokförlag AB 1998, 1999)
Det är Keith Parkinson som har tecknat framsidan, vad jag vet.

Neogames
Den dolda staden
Hur kommer det sig? Någon som vet?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,679
Location
Värnhem, Malmö
Neogames har framför allt använt sig av bilder inköpta från agenturer, och inte sådana som gjorts specifikt för dem, som omslag på sina moduler. Detta innebär att de bland annat delar omslag med flera av Eddings böcker. Så vitt jag förstått har de till stor del gått ifrån detta sedan Kim tog över som VD, och använder nu omslag gjorda för att passa boken.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Neogames har framför allt använt sig av bilder inköpta från agenturer, och inte sådana som gjorts specifikt för dem, som omslag på sina moduler. Detta innebär att de bland annat delar omslag med flera av Eddings böcker. Så vitt jag förstått har de till stor del gått ifrån detta sedan Kim tog över som VD, och använder nu omslag gjorda för att passa boken.
Jag älskar omslagen på de nya böckerna för dom ger en så mysigare eonkänsla.

/poseur skall snart fortsätta spelleda sin epic. Arrgh here there be dragons!
 

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
Det har la överhuvudtaget varit vanligt att omslag till många svenska rollspel varit inköpta utifrån - som DoD '91 och även Expert med sina Elric-bilder
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jag håller med helt och fullt, de nya är långt mycket bättre och passande...
Även om jag kan förstå varför man köper färdiga illustrationer till sina framsidor också... :gremtongue:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Neogames har tidigare enbart använt inköpta bilder på sina Eon-omslag... tills nyligen då.

Och som andra redan påpekat, de flesta svenska rollspel använde tidigare inköpta bilder från agenturer...
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Re: Omslaget till Eon

Hm.. Det där ser bara konstigt ut. Fast det är kanske en vanesak, bilderna är ju snygga iallafall.
 
Top