Nekromanti Omslag!

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
Hej jag undrar vilket omslag på modulerna ni tycker bäst och ger mest känsla. och sämst....

RUN FOOLS!
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
L&H och Regnsynd!

vilket omslag på modulerna ni tycker bäst och ger mest känsla

Det skulle väl vara omslagen till L&H och Regnsynd då.

och sämst....

Hmm... desto svårare att svara på... skulle väl vara omslaget till Mundana då, speciellt som monstret på framsidan inte har nåt med mundana att göra (finns inte ens :gremtongue: i eon)
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Jag... Alltid lika ond...

Tycker inte att majoriteten av bilderna passar Eon stämningen speciellt bra... Min Personliga favorit är Spelarens Handbok som är lagom "down to dust" och lowfantasy... Religioner är trevlig oxå...
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Bäst: De Fördömdas Sista Hopp. Om du inte kan lista ut varför så är du t3h sux0r :gremwink:. More asses to the people!

Sorgernas Brunn, Vandöda och Tiraker är också riktiga fullträffar.

Vapenmästaren tycker jag är ganska ful, och Jarla känns lite för mycket LoTR/D&D för att höra hemma på framsidan av en Eon-modul. Alver är också ett riktigt stolpskott, men det är mest för att jag tycker att den är så ful.

För övrigt, till Neogames, när man trycker på "mer info" under MiM så kommer man till VM-bilden.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
" [...] bäst och ger mest känsla."

Mystik & Magi.. utan tvekan

"och sämst...."

Inget av dem är väl speciellt dåligt... men jag gillar verkligen inte rosa/lila/multikromatiskt flimmer, så det får bli Jarla i så fall...
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Själv är jag nöjd så länge omslagen är lite intet sägande, som Asharien och Soldarn eller Sjöfarare och pirater. :gremsmile:
Varför intet sägande?
Tja, för att Neogames använder omslagsbilder som inte riktigt passar min spelstil(eller den stil jag vill uppnå) så jag blir glad så länge bilderna inte förmedlar för mycket känsla, jag litar hellre till bra text för att uppnå stämning.
Bilder ser jag mer som utfyllnad.
Sedan tycker jag att den kommande Demoner modulen ser ut att ha en mysig omslagsbild :gremsmile: (mindre bra är texten, men det kanske ändras förhoppningsvis)
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Igentligen tycker jag att det är en onödig fråga. Eftersom man frågar om andras tycke bara. Men jag får nog svara iaf. Har ändå så inget o göra just nu.

Vandöda & Nekromanti självklart. Ger en riktig inspiration om vad man kommer få se. Fast jag inte får läsa allt för min SL hehe. Men man märker verkligen vad det kommer handla om i boken. Äckliga, rysande och skrämmande saker som kan få den starkaste dvärgen i Khazim-Renk-Ghor och pissa ner sig av rädsla.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Bäst :gremgrin:: Grundreglerna, Monster i Mundana, Regnsynd och Sjöfarare & Pirater.

Bra :gremsmile:: Mystik & Magi, Dvärgar: Stenens söner, Asharien & Soldarn, Consaber och Vandöda & Nekromanti.

Sämst :gremmad:: Legender & Hemligheter, Monster & Varelser och Jarla.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Inspiration...

DFSH givetvis :gremwink:

Eller menade du inspiration till rollspel? jahaa.. :gremblush:

Tja, då är det väl Geographica Mundana, en grupp som övernattar i en ruin, läckert..
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Mina personliga åsikter i ämnet...

Bäst:
Tiraker! Hehe. De tycker jag om. :gremgrin:
Spelarens Handbok ger en bra känsla, även om det ser ut som om alla håller på att ramla åt olika håll...
Dvärgar är lite mysig... Sagobetonad på ett bra sätt.
L&H. Jag är väl en av de få som tycker om modulen. Och jag gillar omslaget. Fina färger och effektfullt, även om det kanske har lite att göra med innehållet?
Mystik & Magi. Återigen myfaktor. Gillar när det är mysigt... :gremtongue:
Eon-regelboken! Naturligtvis. Klockrent. Bäst.

Mittemellan:
Geografica Mundana är väl mysig på sitt sätt, men lite för mycket amerikanskt pastellig... :gremsmirk:
Sjöfarare. Bra stämning, men lite för mycket 1600- 1700-tal...

Sämst:
Alver! Utan konkurens. Möjligen med:
Jarla. Snacka om katastrofal återgång till gamla tiders "Madonnan med barnet"-proportioner på halvlängdsnissarna. Vardera har ett huvud med en volym som de normalstoras ena lillfingerknoge... :gremblush:
Consaber. Proportionerna suger.
Monster & Varelser. Får mig att tänka på Rolemaster. Vidare kommentarer överflödiga. :gremgrin:
 

Mr Brunch

Veteran
Joined
12 Jul 2003
Messages
151
Location
Sundbyberg
Bäst:
Vandöda & Nekromanti (överdriven bild men ger rätt känsla till boken)
Tiraker
Dvärgar

Säms:
Alver (Reflekterar dess innehåll som jag finner bara mer och mer tråkig och meningslös allt efter tiden går... en gång tyckte jag det var en av dom bättre modulerna)
 

jorik

Veteran
Joined
9 Nov 2002
Messages
102
Location
Flurkmark
jag har alltid tyckt illa om Eons omslag.

Finns det en drake som på regelbokens framsida?
Monster och varelser? fy fan

Jorik har talat
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Instämmer...

framförallt vad gäller grundboken...
När jag köpte eon trodde jag faktiskt att det var mindre medeltid, mindre standardfantasy, mer ödlor och mer skinn...
Men tji fick man...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,220
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Bra:

Asharien och Soldarn - Neutral men vacker landskapsvy, går inte att avfärda med att 'det är inte Mundana'. Suverän. Överlägset bäst. Mer sådant.
Grundboken - Stämningsfullt som tusan.
Spelarens Handbok - Royo kan när han vill.
Sjöfarare och Pirater - Visst, lite för mycket barock, men det ser ändå bra ut.

Okej:

Vandöda och Nekromanti - Visst, det är fruktansvärt löjligt, men det ser ganska bra ut.
Krigarens Väg/Riddaren - Helt okej, antar jag.

Dåliga:
Alla andra. Keith Parkinsons teckningar är fula, stela och har egendomliga proportioner, och ser inte det minsta 'Eon' ut. Orcherna och dvärgarna på 'Tiraker' resp 'Dvärgar' ser inte överhuvudtaget ut som tiraker och dvärgar gör i Eon, och många andra modulers omslag har inte överhuvudtaget med modulernas innehåll att göra, då undantaget att de är skitfula i också i övrigt. Dåligt, dåligt, dåligt.

Och den här, "Skymning över Galatabron och Yeni Valide-moskén" av Hermann David Soloman hade jag velat ha som omslag till 'Västlanden':



Så ska Eon-omslag se ut.

- Ymir, tycker till
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,218
Location
Göteborg
Horndrake [ANT]

Som du kommer få veta mer om i Drakar respektive Barbarer & människofolks raunakapitel.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Utmaning...

Du, Kung Gnällröv? Om du någonsin säger nåt positivt nån gång, så köper jag dig en glass om vi någonsin träffas. :gremgrin:
 
Top