Nekromanti Omslag till Krigsherren och Thalamur

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Färgen

Jag gillade också färgen på Krigsherren, men har en liten nördig invändning - Mystik & Magi har nära nog samma färg, och både Krigsherren och Mystik & Magi skiljer sig från de flesta andra moduler genom att vara redigt tjocka. Jag fruktar att det blir många feltagningar i modulhögen.

-Hjalle, med dumma argument.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Omslaget till Krigsherren ser lite fånigt ut, men det till Thalamur är helt okej faktiskt. Men som det nämnts tidigare i tråden så är inte omslag Neogames starka sida (detta gäller även illustrationerna i flera moduler) så jag håller tummarna för att innehållet är bra istället.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag msåte ju säga att bilden till thalamur fångade mitt intresse direkt ! Gillar hur de har fixat in staden i förgrunden med det där berget i bakrunden.

/ Johan K, so´m sitter & njuter av en kopp kaffe..
 

Gormasus

Veteran
Joined
4 Dec 2003
Messages
52
Location
Göteborg
aa, de kan ju vara vem som helst, med fullplåtrustning, typ värdhusvärden som rider in med maten eller liknande..nää för mycket klagande..tycker de är bra omslag båda två
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Litet inlägg

[ QUOTE ]
JÄTTEGLÄNSANDE rustningar och et cetera.

[/ QUOTE ]
Detta har ganska litet att göra med ämnet men faktum är att medeltida plåtrustningar ofta var väldigt blanka, en del så att det nästan gick att spegla sig i. Det hade med rostförebyggande att göra.

/Anders
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
NEJNEJNEJ!! en HÄRLEDARE utan vapen, han behöver inget, han har femhundrasjuttioelvatusen soldater som slår ihjäl folk, så han kan bara sitta och se på lite lojt :gremlaugh:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: High fantasy i en low-fi värld

då Eon för mig är mycket low-fantasy så är omslagen väldigt AD&D och Khelataar

Ett rätt bra exempel på ett inlägg som bevisar sin egen tes, med tanke på att Eon är klart mer high fantasy än Khelataar... (-:

--
Åke
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Hmm...

Stämmer iofs det där med Khelataar. Men bilderna i Khelataar utstrålar knappast ett spel som riktar in sig på grisodling. =)

Men framförallt är jag förvånad att ingen håller med om att ingen riktig människa på en enda omslagsbild från Eon (utom S&P typ) ser ut som dom på omslagen. Väldigt plastiga och D&D-iga bilder.
 

Sir Basil

Veteran
Joined
1 Oct 2004
Messages
17
Den röda färgen på Krigsherren ser snygg och passande ut. Själva bilden ser dock lite intetsägande ut.

Jag gillar även den blå färgen på Thalamurs omslag, men bilden känns inte som Thalamur liksom.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Hmm...

Stämmer iofs det där med Khelataar. Men bilderna i Khelataar utstrålar knappast ett spel som riktar in sig på grisodling. =)

Inte med gamla bokomslag från olika sword & sorcery-serier, varav två med Conan som cover boy, nä. (Jag har fö en sida om just det ämnet här.)
Fast Lancelot Games fick ta vad som bjöds, och den spanska bildbyrån de köpte omslag från hade bara såna fantasybilder i sitt sortiment. Frågan är om Neo kan skylla på samma sak? (-:

Men framförallt är jag förvånad att ingen håller med om att ingen riktig människa // ser ut som dom på omslagen.

Jag testade att stryka en del av meningen så blev den genast mer läslig... Omslagen är mer i linje med heroisk fantasy, helt klart, men jag misstänker att modulerna helt enkelt blir mer säljbara på det sättet. Kör man "rå" low fantasy på framsidor så ser det ut nåt i stil med omslagen till Viking - förvisso skitigt och lerigt, men kanske inte sådär över sig spännande och inbjudande när man står med dem framför sig i butikshyllan.

--
Åke
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Jag vet inte, men jag tycker faktiskt att det känns jättemycket som Thalamur. Thalamur är liksom... Berg. Byggnaderna, jag vet inte, men landskapet, mums! Den dunkla bergsklyftan är vackert thalaskisk.

-Hjalle
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Jag fattar vad du menar. Men tänk på att den soldat inte behöver vara beväpnad, han har juh femhundrasjuttioelvatusen kamrater som slåss istället.

(Jag bara dummar mig, som vanligt)

-Hjalle, på bajshumör.
 

Sir Basil

Veteran
Joined
1 Oct 2004
Messages
17
Det bevisar bara att vi har olika syn på saken, vilket jag tycker är bra. Mångfald osv...

Det var själva byggnaderna jag främst vände mig emot. Landskapet har jag inga större problem med..
 

Se Valine Anar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
79
Location
Stockholm
hehe, tja jag har aldrig sett nån...å andra sidan kanske han håller det dolt:)
menar..jag har aldrig sett en bonde i så fin rustning innan
 
Top