Nekromanti Omslag Saga av Per Folmer, andra upplagan

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Snyggt! tyckte jag kände igen herrn i grönt.
Jag räknar tre kvinnor på omslaget, en är död :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,940
Location
Ludvika
Hmmm... jag tänkte säga "men inga uppenbara kvinnor", sen zoomade jag in lite så att bilden blev mer i den storlek som jag gissar att boken kommer ha och nu sitter jag och tuggar i mig mina egna ord :gremwink:

Kvinnan i ringbrynja är inte bara uppenbart kvinna utan dessutom väldigt smakfullt. Med en yxa också. Bonus för det.

Jag tar tillbaka den kritik jag framförde och ställer mig istället och applåderar.
 

nymfetamin

Veteran
Joined
30 Jan 2012
Messages
2
Jag undrar om du skulle kunna skriva ett litet appendix med tips om hur man använder Fantasy! i Arcaria?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det är en tanke... men tror att man kan köra rakt av i Arcaria (Sagas värld) med Fantasy!-regler. Rollpersoner och NPCs är ju mestadels rätt vanliga människor i en farlig värld, inga superhjältar. Och de flesta varelser kan man plocka från Fantasy! rakt av. Saga är dock en smula dödligare, om man gillar det. Kroppsdelar kan lätt huggas av. :gremwink:
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Jag gissar att man skulle skapa 10poängskaraktärer och inte 12poängare då. Lite mer low fantasy och grisodling eller hur? :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tomatalven said:
Jag gissar att man skulle skapa 10poängskaraktärer och inte 12poängare då. Lite mer low fantasy och grisodling eller hur? :)
Ja mer bli mördad i en gränd i Selinor av en fredlös tiggare med en rostig kniv, för att han vill ha din njurpaj...
 
Top