Nekromanti Omröstning

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Hallå i stugorna, och gott nytt år!Jag arbetar som bäst med min nya webb och en av nyheterna kommer att bli nedladdningsbara rollpersonsporträtt (ansiktet och ner till axlarna), liknande PC Portraits som Wizards har i Dragon Magazine och även online (jag har själv gjort en uppsättning halvlängdsmän för ett nummer av Dragon).Jag tänkte därför passa på att göra en omröstning. Vad vill NI helst se för karaktärer? Varje omgång kommer att bestå av 12 porträtt, både män och kvinnor, unga och gamla. Om jag t ex gör 12 magikerporträtt så kommer minst 1 att vara en ung nybörjare (typ Potter) och 1 en väderbiten ärkemagiker (typ Gandalf). Ni fattar grejen. Kom inte med specifika önskemål bara, dvs hur era egna karaktärer ser ut. Däremot som extra bonus så kommer jag att lotta ut bland alla som röstar en spelare som kommer få sin rollperson ritad bland de övriga karaktärerna.Den uppsättning rollpersoner jag kommer rita blir inte det fyndigaste eller roligaste svaret utan i sann irr-demokratisk anda blir det den "rollpersonstyp" som får flest röster som vinner. Däremot står det er fritt att komma på vilka varianter som helst. T ex halvalvsmagiker, trolltjuvar, halvlängdskrigare osv.Posta alla svar här på listan.Gott nyttPeter
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Jag skulle vilja se en Andebesvärjare eller en Huvudjägare!/images/icons/dragon.gif
 

Angmar

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
88
Location
Stockholm
Skitgrym idé! Jag skulle vara intresserad av en alvmagiker (låter kanske lite tråkigt, men det e han inte :), jag lovar)
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Varför inte några odöda (från skelet till dödsgast).
Kanske dvärkirgare (från lätt fjunis till Skägig tatuerat muskelbärg)
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Förtydligande

Hej, Det är alltså 12 porträtt av en speciell grupp som det ska bli, inte "en" gubbe som i fallet med "Trudvangs krigare" (som f ö kommer att återuppstå inom kort).För att ta ditt förslag som exempel så skulle det bli 12 andebesvärjare alternativt 12 huvudjägare. I fallet zombies så skulle det bli 12 odöda.Ha det gottPeter
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Re: Förtydligande

Jo men i jorges så står det att Huvudjägare är en uppgraderad version av Andebesvärjare (altså helig krigare!)
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Zombies!!!

Det vore faktiskt ganska coolt...

Det vore kul att se:
* välgenomförda stereotyper (elak nekromantiker som vägrar dö)
* några traditionella stereotyper givna en ny vinkel (nekromantiker som vägrar dö för att han/hon fortfarande inte funnit sitt livs stora kärlek?)
* ovanliga odöda (En zombie som tjänat ett flertal olika magiker under så lång tid att den utvecklat självmedvetande och moral? En människosjäl som råkat besätta ett djur? Flera själar i en varelse samarbetande eller kämpande om herravälde?)
 

TheStoryteller

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
62
Själv så vill jag se använbara personer som man kan använda i mina rollspelsmiljöer. Allt från bonden Pavo till Kejsaren av Jargien.

Crazy has spoken./images/icons/oink.gif
 

rebel

Veteran
Joined
1 Jan 2002
Messages
11
Location
Uppsala
Några Halvtroll krigare/heliga krigare vore häfigt..fast det är ju kanske inte direkt många halvtroll som är heliga krigare eftersom dom har ju knappt nån religion.
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Sista datum för omröstningen

Hej igen,

Eftersom de flesta är på semester och liknande så är den 7/1 sista datum för förslag.

Ha det gott

Peter
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Nu vet jag! Alvstrippor/images/icons/blush.gif.

Nej, jag måste ju komma med ett seriöst förslag. Skulle det inte vara tufft med ett gäng tiggare? Skalan börjar med en smutsig pojke och avslutas med en stympad, ärrad liten stackare.
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Re: Zombies!!!

You got it!

Fast jag tänkte mig något mer sorgligare personligheter, (utan vampire--angst). Riktiga monster, som har sin gamla älskade i burkar i sovrummet typen. Fast gjort på ett sätt så att man verkligen tycker om dem (?)
 
Top