Nekromanti Omröstning om andemodulens namn!

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,209
Location
Göteborg
Jag är skeptisk till omröstning om andemodulsnamnet. Är detta Carl Johans vilja? Och förresten, varför får man inte rösta på Schamaner & drömvandrare? Och varför i all världen skriver du schamanism med stort 'S' (Schamanism)? Det är ju inte i linje med tidigare moduler... ;-)

(Titta längst ner på varje moduls framsida så får ni se. Asharien & Soldarn undantaget, av förklarliga skäl.)
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
"Och varför i all världen skriver du schamanism med stort 'S' (Schamanism)? Det är ju inte i linje med tidigare moduler... ;-)"

Inte enligt svenska skrivregler heller. Däremot om boken hade varit på engelska, skulle titeln haft ett stort "S".

// Radagast
 

Raco

Veteran
Joined
12 Jan 2004
Messages
62
Location
Skogen
En bra idé men du kanske skulle ha haft fler namn med för att ha fått en bredare... vad ska jag säga syn... låter det rätt?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,929
Location
Sandukar
Det står väl att det är en omröstning ndg förslag till modulen? Känner jag Calle rätt (vilket jag borde göra i dessa frågor ,-) så kommer han rätt envåldsligt bestämma namnet. =)
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Nej tack

eftersom jag inte tycker att något av namnen var klockrent så avstår jag från att rösta. Tyvärr har jag inte ett bättre förslag heller.

/Ceram, onödigt inlägg kanske
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Är "Magins Mästare" din egen skapelse? och kommer den i så fall publiceras?
Jupp, Magins Mästare är min egen skapelse. Jag ska dock direkt säga att den är starkt inspirerad (men INTE någon rip-off!) av tillbehöret Masters of the art - the Archmages handbook till WoD-spelet Mage - the Ascension .

Publicering? Tja, om du vet om något företag/förlag som kan tänka sig att publicera fristående Eonmaterial, så vore det kanske möjligt, men jag tror knappast att Neogames är intresserade av att publicera den modulen. Eller?
:gremgrin:
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
En bra idé men du kanske skulle ha haft fler namn med för att ha fått en bredare... vad ska jag säga syn... låter det rätt?
Tja, ioförsig, kanske det. Men de två förslag jag angav var de som jag uppfattade som mest populära och därför tog jag med dem i omröstningen.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Jag är skeptisk till omröstning om andemodulsnamnet. Är detta Carl Johans vilja?
Nej, men vad det med saken att göra? Det står faktiskt omröstning om namnförslag - inte omröstning om modulens namn. Skillnaden är ganska stor, ser du. :gremwink: Huruvida CJS sedan bryr sig om detta eller ej är en annan sak. Personligen hoppas ju jag att han gör det, eftersom namnet "Schamaner och Drömvandrare" är så fruktansvärt dååååligt, i min mening...
:gremwink:

Och förresten, varför får man inte rösta på Schamaner & drömvandrare?
Se ovan...
:gremwink:

Och varför i all världen skriver du schamanism med stort 'S' (Schamanism)? Det är ju inte i linje med tidigare moduler... ;-)
Sorry, det blev fel. Antingen skulle man väl skrivit namnet med versaler, eller "schamanism" med litet s. Men å andra sidan, om man åsyftar på själva färdigheten Schamanism med just termen "schamanism" - vilket är en möjlig tolkning - så ska det vara stort "s", eftersom Neogames - åtminstomne i Eonmodulerna - skriver sina färdigheter så.
:gremgrin:
 
Top