Nekromanti Omröstning: Namn på gillet

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Servants of Virrnu är också ett helt acceptabelt namn. Problemet är att vi tagit beslut om att inte referera till Rollspel.nu som wrnu. Webbplatsen heter Rollspel.nu. Inte www.rollspel.nu, inte wrnu, inte rollspel.nu eller något annat än Rollspel.nu.

Därav min skeptiska inställning till att tvunget ha med det i ett namn.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Men »Rollspel.nu’s Chosen« låter inget vidare på en RP-server …
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Åh fan ;)

Virrnu funkar skitbra som ersättning för wrnu juh. Kan tyvärr inte ta åt mig äran av det förslaget.

Eller så gör man något som "Whistling Redeemers Netherbound Unlimited" som blir WRNU. :gremwink:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Åh fan ;)

Virrnu var mitt påhitt, för att jag ryser varje gång jag ser Wrnu, och tycker det om något skulle vara väldigt fjortisn00bigt att ha i ett gillesnamn, speciellt på en RP-server.

Whistling Redeemers Netherbound Unlimited rockar dock fett, så tycker jag vi ska heta! =]
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Åh fan ;)

Notera att "Raiders of W'rnu" kan sjungas till den gamla klämmiga biten "Justified and Ancient":

All bound for W'rnu Land
All bound for W'rnu Land

(Hey, hey hey)
All bound for W'rnu Land
All bound for W'rnu Land

Bring the beat back!

(Hey, hey)
All bound for W'rnu Land (Justified)

(Hey, hey)
All bound for W'rnu Land (Raiders of W'rnu)

W'rnu Land, W'rnu Land
All bound for W'rnu Land

They're justified and they're raiders
And they like to roam the land
They're justified and they're raiders
I hope you understand


osv.

Erik
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Namnets längd [edit]

"Eller så gör man något som "Whistling Redeemers Netherbound Unlimited" som blir WRNU."

Det namnet var riktigt ballt, men jag är osäker på hur långa guildnamnen får vara. Har letat lite, men hittar ingen direkt info om det. Är det någon som har koll på det får denne gärna säga till.

[edit]: Nu vet jag! Guildnamnet får vara maximalt 24 tecken och minst 2. Eftersom förslaget är 41 tecken långt kan det bli lite knepigt, men vi kan ju alltid köra på "Whistling Redeemers Neth". :gremtongue:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Men vi refererar ju inte till Rollspel.nu. »Wrnu« är ju bara ett namn – ett namn med avlägsen och arkaisk anknytning till Rollspel.nu, men ändå en anknytning. Vilket är mer än vad man kan säga om »Virrnu«.

Så jag förordar att vår guild (och detta forum) snarast byter namn till »Wrnu’s Chosen« i enlighet med folkets röst.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag skulle vilja ogiltigförklara omröstningen, då alla alternativen innehåller något jag vägrar att ställa mig bakom, jag hade inte möjlighet att själv komma med förslag, och det fanns inget alternativ för att visa sitt misstycke.

För övrigt är Wrnu's Chosen det absolut sämsta alternativet.

Och vi har fortfarande en policy om att inte använda "wrnu" publikt och en ändring av den kommer jag inte gå med på om jag inte har en majoritet emot mig inom redaktionen. Dessutom suger det som namn. Det var därför jag kom med förslaget med en omskrivning av det, som gör det till ett uttalbart ord som skulle kunna stå för vad som helst men fortfarande har samma anknytning till siten. Dels är det ju en omskrivning av en gammal intern förkortning, dels skulle man (om man vill) kunna hävda att det är en förkortning av något i still med: VI Rollspelare från Rollspel.Nu
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
»Un’Lepsllor’s [Nånting]« då? Eller »[Nånting] of Un’Lepsllor«?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
hehe, ja, det hjälper ju inte problemet med fjortisn00baktigt, men det kanske är svårt att undvika, men det är ju 100 ggr bättre än wrnu.

Men ska det röstas så vill jag iaf ha mitt förslag med. Kanske kan vara vettigt att ha den uppdelad i två delar, så man får välja Rollspel.nu-anknytning och resten av namnet separat. Fast sen borde man ju få kunna rösta emot hela förslaget också. Krångligt värre...

Tillägg:
Kom på att det kanske är bäst att ha en omgång med alla alternativ först, speciellt om det är många, och om fler än två får röster ha en andra omgång med bara dessa två.
 
Top