Nekromanti Omröstning äventyrsgruppstävlingen

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Omröstning

Till moderator/adminstratör: Gör en poll för denna tävling

Deltagande bidrag är följande (i alfabetisk ordning):

Elis Småskägge, Male, Dwarf, Fighter lvl 6
av Bombu
http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...mp;o=7&vc=1

Lokeesha Daigano, Female, Elf, Barbarian lvl 2/Battle Sorcerer lvl 4
av Yyy
http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...mp;o=7&vc=1

Manyan Mård, Male, Human, Rouge lvl 6
av Pom
http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...;o=7&fpart=

Thorek den Utstötte, Male, Dwarf, Bard lvl 6
av Radagast
http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...mp;o=7&vc=1

Omröstningen avslutas söndagen den 10 april klockan 20:00

Mvh
Radagast
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Lokeesha Daigano saknar bonusfeats :(

Tänk så man glömmer saker och ting när man inte är van att skapa karaktärer enligt d20 Dungeons & Dragons. Om jag räknat rätt saknas det tre feats på henne, som skulle göra henne ännu mer rolig.
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
10 timmar kvar av omröstningen + ny info

Sedan kommer under kvällen eller natten nästa deltävling av gruppmedlem två. De få regler som gäller kommer att skrivas då också, men redan nu kommer en litet ord som beskriver vilken person det rör sig om och ni har tid att börja fundera över:

Näste person blir gruppens muskelberg :gremwink:

Och sedan, kom igen och rösta, någon mer röst kan väl offras?

// Radagast
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
3,5 timmar kvar och...

...spänningen är olidlig... det behövs ett avgörande... så kom igen och rösta nu... (det är dött lopp just när jag skriver det här)

// Radagast
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Re: Lokeesha Daigano saknar bonusfeats :(

Har också tänkt på det (de feats du angett är de som man ändå får automatiskt med de olika klasserna)... men jag har inte brytt mig om det just nu, det blir en senare fråga, speciellt om bidraget vinner... vilket faktiskt kan hända ;-)

Då kommer jag nog vilja ha in featsen, men du har ju tid att fundera om så skulle vara fallet... ;-)

// Radagast
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
1 knapp timme kvar

Och om inget dramatiskt inträffar är nästan segraren klar med just nu hela 50% av rösterna...

// Radagast
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Vinnare!

Vinnaren av delmoment 1: Gruppledaren

Efter en väldigt spännande omröstning där Pom med sitt bidrag Manyan Mård såg länge ut som en självklar vinnare med ledning från start till mål, men med ungefär 3 timmar kvar av omröstningen hände något och vips var Yyy med bidraget Lokeesha Daigano ikapp och det var dött lopp under en period, men så kom ett ryck som Pom aldrig kunde hämta igen, övriga två bidrag av aldrig riktigt nära...

Resultatlista

1. Lokeesha Daigano, av Yyy (43%) - Grattis
2. Manyan Mård (31%) av Pom
3. Thorek den Utstötte (18%) av Radagast
4. Elis Småskägge (6%) av Bombu

Därmed vann alltså Lokeesha Daigano, vilken blir den första medlemmen i femmannagruppen (visserligen är vinnaren, kvinna, men ändå).

Jag vill därför också att Yyy kompletterar vinnaren med bonus featen för level 1, 3 och 6 (dvs 3 stycken).

Nästa tävling blir gruppens muskelberg, som kommer under kvällen.

Därmed är Deltävling 1 avslutad.

// Radagast
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Grattis Lo!

(Skit också att jag inte vann - jag blir så jäv...)

Gratulerar Yyy! Nyss skrev jag ett inlägg på ett annat forum om hur kul det är med feats, så gör oss inte besvikna nu... :gremsmile:
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Pom! Du har ju fler chanser ;-)

Finns ju åtminstone 4 tävlingar kvar i detta ämne iaf.

// Radagast - som förbereder just nu nästa deltävling
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Lokeesha bugar och tackar

Hon erbjuder även Pom en chans att ge henne en attiralj som hon ännu inte har anammat. Lämplig attiralj hittas i en Feat-lista nära Pom.

:gremsmile:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Vinnare!

Bilderna kommer antagligen att komma i samma ordning, under de närmaste två eller tre dagarna. Om jag inte har postat alla innan nästa tävling är avgjord har jag officiellt gjort bort mig och tar 1t4+x i prestigeförlust, där x är antalet bilder jag inte blivit klar med än.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
The lady's delicate feat

Det var en elegant ripost! :gremshocked:

Nu tvingas jag äta upp min retsamhet och kan samtidigt inte låta bli att känna mig smickrad och hedrad över sagda måltid. :gremsmirk:

Jag behöver väl inte säga att jag grunnande en hel del över detta hedersuppdrag. Man kunde tänka sig Weapon Finesse för att hjälpa hennes barslagsmål och knivgöra. Improved Unarmed Strike kunde också vara lite barigt. Track vore inte helt orimligt. Kanske Iron Will med tanke på hennes bestämda natur.

Hmmmmmmm...

Till slut tog jag fasta på att Lokeesha framstår både som mycket vildmarksvan och som noga med att vårda sin kropp. Men hon är också en god person och en ledargestalt, och i den egenskapen är ett uns kunskap i första hjälpen naturligt. Dessa genskaper sammanfattas hyggligt i följande feat:

SELF-SUFFICIENT
Med detta får hon +2 på Survival, vilket fördubblar hennes något modesta bonus där, och dessutom +2 på Heal, vilket ökar hennes otränade +1 (från Wis 12) till +3.

Känns detta i linje med hennes personlighet, Yyy?
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
grattis!

Grattis till Lokeesha Daigano*hurra*

En värdig vinnare.

Bombu önskar henne lycka till
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Grattis Yyy !!! (ANT)

:gremlaugh:

/ Johan K, som hade varit med om man kunde reglerna..
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Bilder

Jag hoppas att folk hittar bilderna här (ni som inte hittar dem får gärna säga till så postar jag dem i en separat tråd nästa gång...)

---

1. Lokeesha Daigano




2. Manyan Mård




3. Thorek den Utstötte




4. Elis Småskägge

 
Top