Nekromanti OMG!!!

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,142
Herre jösses.. ens egna samlartendenser framstår ju jämförelsevis som helt rudimentära och outvecklade.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,922
Location
Nordnordost
Som jag förstår saken är det inte hans samling. Utan saker som blivit över ur hans samlande...
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,142
wilper;n215238 said:
Som jag förstår saken är det inte hans samling. Utan saker som blivit över ur hans samlande...
Ja, det är helt galet. Undrar hur lång en lista över alla hans grejer skulle vara..
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
wilper;n215238 said:
Som jag förstår saken är det inte hans samling. Utan saker som blivit över ur hans samlande...
Det är sånt som gör det lättare för mig att inte samla. Eftersom jag aldrig kommer att ha en sådan samling, känns det lite futtigt att hålla på. :grin:
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Skärpning i leden. Nu tar alla och lägger ner alla andra hobbies som kan sluka pengar, säljer sina familjemedlemmar till högstbjudande, bort med möblerna, skaffa ett extra jobb och visar norrmännen var skåpet ska stå!

Gissningsvis är hans samling komplett med en av varje sak eftersom listan innehåller många dubbletter så samlingen är inte nödvändigtvis större än det som säljs bort (man får jämföra med hur mycket han säljer mot hur mycket som gavs ut). Därmed inte sagt att det ändå inte är tokmycket, den största samlingen jag känner till.

Får se vad som är kvar längre fram nästa år, jag har köpstopp på grund av andra kommande utgifter, men om ingen beställt eller frågat innan så måste man kolla om han kan berätta om hela samlingen.
 

revault

Veteran
Joined
25 Feb 2014
Messages
41
Location
Skellefteå
Han måste ha jobbat heltid i en vecka bara med att skriva ner hela förteckningen, bara själva skrivandet alltså, inventeringen måste ha tagit ett halvår...
 

RobertBarkhald

Veteran
Joined
24 Mar 2015
Messages
117
Heisan! Hehe takker for linken :)

Jeg kan jo gi litt bakgrunn for hvordan det har blitt så mye.

I slutten av 2013 hørte jeg om et par kompiser som hadde kastet sin samling på søppelfyllingen da de flyttet til ny bolig. Jeg ble litt arg og fant ut jeg kunne legge ut en annonse på norske Finn for å kjøpe samlinger så ikke de ble kastet. På det tidspunktet var min samling omkring 500 böcker. Mest Shadowrun, AD&D/D&D3rd og nye Star Wars.

Så i 2014 blev jeg arbeidsufør 100% (jeg var 100% sykmeldt siden 2009) pga prolaps (herniated discs) i 5 nivå i korsryggen pluss noe mer (skjev rygghvirvel, spondylolistese) og fikk utbetalt en god slump forsikringspenger. Da begynte jeg å bygge opp min AD&D/D&D samling for alvor.

Kjøpte også opp flere mindre samlinger og ved midten av 2016 hadde jeg ca 500 bøker i min egen samling og ca 2000 bøker i "overskudds-lageret".

I mars 2016 døde en venn som også var storsamler og jeg endte med å kjøpe hans samling fra hans familie i juli 2016. Denne samlingen bestod i ca 2300 gjenstander.

I tillegg ble det kjøpt 3 "middels" samlinger i oktober/november på tilsammen ca 600 titler.

Jeg har siden midten av juli jobbet med å organisere samlingen, gradere, fotografere og pakke i UltraPro plastlommer. Listen måtte skrives litt etter litt innimellom salg/svare på henvendelser og jeg ble ikke ferdig før 28. desember :)

Det hører med til historien at jeg også kjøpte opp min avdøde venns tegneseriesamling. Denne medførte også utrolig mye arbeid parallelt med rollespills-arbeidet. Hele hans samling ble anslått til mellom 5 og 6 metriske tonn av de som fraktet og leverte til meg.

Jeg driver ikke noe firma og dette var bare ment som hobby. Men det må innrømmes at volumet har gjort det hele til noe mere :) Salget har også vært eventyrlig og jeg har nok i løpet av bare 2016 solgt for nær 400.000 NOK. Utrolig nok kunne jeg i går, 30.12.2016 sette kryss i taket for at jeg nå faktisk er netto i null og har tjent mine første hundrekroner :) Anslått rest av rollespill, kortspill, sverd, tegneserier og heroclix ligger nok et sted nord for 1.500.000 NOK. Så mitt hobby-prosjekt kommer nok til å ta noen år å tømmes :-D

Ønsker dere alle et riktig godt nytt år!
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Hej!

Tack för posten, det var intressant läsning. Om det finns nåt kvar i slutet av nästa år ska jag se vad jag kan göra för att öka din vinst :)
 

Logros

Veteran
Joined
28 May 2008
Messages
77
RobertBarkhald;n215360 said:
Hej!

Jag är intresserad av "The Burning Wheel RPG 2 book set", vad skulle frakten bli till Stocholm, Sverige?
 

RobertBarkhald

Veteran
Joined
24 Mar 2015
Messages
117
Logros;n215884 said:
Hej!

Jag är intresserad av "The Burning Wheel RPG 2 book set", vad skulle frakten bli till Stocholm, Sverige?
Jeg tror den veier inn rett under 1 kg ferdig pakket, så 110 kr frakt. Jeg kan sende deg en PM med betalingsinfo etc.

For de som er interessert i å handle er det bare å poste her, PM meg her eller PM'e meg på Facebook.
 
Top