Nekromanti Omdömen om Codex Mundana?

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,684
Location
Eslöv
Kraetyz;n127144 said:
Ang. lamior: Nu finns det ju stats för lamior iaf, i och med Ödesväven. ;) Så, köp den.

Tarkas är skithäftigt, men det mest minnesvärda jag direkt kommer ihåg från artikeln är TERMOTROPISKA ELEMENTARER AAAH \o/

Also, vandöda drakskelett. Det är en ganska fucked up plats.
Ingick ödesväven i crowdfundern? Eller har jag bara missat den på något sätt?

Edit: Men va fan. Jag har ju inte ens spelat del 1 till 3 i den äventyrs-serien. Lönt att köpa boken då bara för att få koll på lamior!
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Värt det för delen om vålnader och spöken om inte annat. Iof den enda delen av boken som jag läst, men grymt bra!
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
Toman;n127607 said:
Värt det för delen om vålnader och spöken om inte annat. Iof den enda delen av boken som jag läst, men grymt bra!
Jag tycker ödesväven är fantastiskt mysigt men kapitlet om spöket var helt underbart! Finns så mycket man kan göra med dem. Har onda planer på att låta en död rollperson komma tillbaka som spöke nu bunden till hennes svärd som en annan rollperson har "ärvt". Skulle kunna bli riktigt läskigt och bra.

Och nu är jag sugen på att veta mer om Danarth när man läser om mäktiga spöken och kummelgastar och sådant. Bilden på kummelgasten och det här cirefaliska spöket och maran är för övrigt mycket härliga.
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
Pendragon;n127124 said:
Som nyfiken författare har jag noterat att inget, positivt eller negativt, sagts bl a om Tarkas och Skugglanden. Ska det tolkas som att de är vansinnigt slätstrukna (vilket vore ett kapitalt misslyckande när man skriver om skugglanden)? ;)

Verkligen inte! Tarkas är kanske en av favoritartiklarna. Den PDF som jag gillade allra bäst. Den är nästan perfekt i sitt upplägg. Massor med stämning men också ett matigt innehåll. Skugglandet var också jättebra! Tyckte det verkligen om beskrivningen av den här underliga gölen där det händer saker på mörka nätter, perfekt för ett äventyrsupplägg. Samt såklart havet, där var det extra kul att man fick regelmässiga stats på varelserna. Sedan har vi det här vinterhovet. Åh! Det älskar jag verkligen. Kan nästan känna snö och bitande vind när jag läser artikeln. Den mystiska norden. Så inte alls slätstruket! Och frosthovet i sig känns ju som upplägget för en hel kampanj i skugglandet!

Så tycker du som författare skrivit två av de bästa artiklarna!
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
Mundo;n127564 said:
Ingick ödesväven i crowdfundern? Eller har jag bara missat den på något sätt?

Edit: Men va fan. Jag har ju inte ens spelat del 1 till 3 i den äventyrs-serien. Lönt att köpa boken då bara för att få koll på lamior!

Ödesväven är ju fristående? Men såklart. Det blir roligare att spela det om man spelat del 1, 2 och 3.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,684
Location
Eslöv
Vinterskog;n127734 said:
Ödesväven är ju fristående? Men såklart. Det blir roligare att spela det om man spelat del 1, 2 och 3.
Oh, det visste jag inte!
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Vinterskog;n127733 said:
Verkligen inte! Tarkas är kanske en av favoritartiklarna. Den PDF som jag gillade allra bäst. Den är nästan perfekt i sitt upplägg. Massor med stämning men också ett matigt innehåll. Skugglandet var också jättebra! Tyckte det verkligen om beskrivningen av den här underliga gölen där det händer saker på mörka nätter, perfekt för ett äventyrsupplägg. Samt såklart havet, där var det extra kul att man fick regelmässiga stats på varelserna. Sedan har vi det här vinterhovet. Åh! Det älskar jag verkligen. Kan nästan känna snö och bitande vind när jag läser artikeln. Den mystiska norden. Så inte alls slätstruket! Och frosthovet i sig känns ju som upplägget för en hel kampanj i skugglandet!

Så tycker du som författare skrivit två av de bästa artiklarna!
Tackar ödmjukast! Men jag måste påpeka att vad det gäller skugglanden har jag bara haft ett finger med i dimmornas hav. Resten av artikeln tror jag är mer eller mindre helt och hållet Nallo. Som snöfobisk skåning är jag synnerligen dåligt lämpad för att skriva om något överhuvudtaget relaterat till vintrar. En förödande folkslagsnackdel, är jag rädd.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Har sent omsider läst reseberättelsen om Arkipelagen. Väldigt välskriven, stor eloge till skribenterna, nu väntar man bara på den episka kampanjmodulen som spinner vidare på krokarna i berättelsen!
 

fabianlund

Veteran
Joined
24 Feb 2007
Messages
158
Kom över boken i lördags och älskar den.

Mångfalden i den. Och att den passar så bra in på det äventyr jag spelar nu. "Skuggspel" flyttat lite geografiskt till tropiskt klimat. Stats för krokodiler och ormar. Mer info om skugglandet.

Gillar starkt den Cirefaliska staden också.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jättefint omslag, men jag önskar att titeln hade funnits med på det litet bättre!
Mycket fin titelsida.
Passar bra ihop med snyggversionen av Ödesväven.
 

fabianlund

Veteran
Joined
24 Feb 2007
Messages
158
Bästa felskrivningen i boken är utan tvekan när jättepaddan plötsligt blir en jättepanda...
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
fabianlund;n170039 said:
Bästa felskrivningen i boken är utan tvekan när jättepaddan plötsligt blir en jättepanda...
Nirbulas;n170041 said:
Se upp för jättepandans tunga när du går i vassen!
Bah! Då var det bättre i första PDFversionen, där den kunde spruta eld på grund av en klippa-klistra-miss. :p
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
fabianlund;n169916 said:
[- - -]

Gillar starkt den Cirefaliska staden också.
Den gillar dig också! :emb:

Första texten jag skickade till Eon-gänget, så den har en särskild plats i hjärtat... :cool:
 

fabianlund

Veteran
Joined
24 Feb 2007
Messages
158
Då har du gjort ett bra jobb. Tänkte använda den som spelplats ett tag framöver.
 
Top