Nekromanti Ombud till Riksmötet 2013 [Röstning]

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Hej!
I den här tråden har vi pratat lite om vilka som har blivit nominerade för att åka till Sveroks riksmöte. Innan den 27:e september (om ett par veckor) ska föreningen ha röstat på 5 av de nominerade. För att avgöra vilka vi ska rösta på håller vi nu en omröstning inom föreningen.

Gör så här: svara i denna tråd med upp till fem namn som finns här. Jag och Björn Wärmedal har skrivit lite om personer vi tycker är bra i den andra tråden. Berätta gärna om vem du tycker att föreningens röst ska gå till, men helst i den andra tråden.

Du får som sagt skriva upp till fem namn, och de kommer få 8, 5, 3, 2 respektive 1 poäng. Detta är samma system som används när föreningen skickar sina slutgiltiga röster till Sverok. De fem kandidater som fått flest poäng i vår interna omröstning blir alltså de fem föreningen röstar på i stort, i den ordningen.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Jag lägger mina röster som följer (jämfört med Björns förslag har jag petat ner Kaisa ett steg):

8 Linn Henriksson
5 Sigrid Neld
3 Emma Wälivaara
2 Kaisa Gustavsson
1 Dick Hellman
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Pilzeman said:
Jag lägger mina röster som följer (jämfört med Björns förslag har jag petat ner Kaisa ett steg):

8 Linn Henriksson
5 Sigrid Neld
3 Emma Wälivaara
2 Kaisa Gustavsson
1 Dick Hellman
Jag lägger mina röster så också. Det verkar minst lika vettigt som mitt tidigare förslag :gremsmile:
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Björn Wärmedal said:
Pilzeman said:
Jag lägger mina röster som följer (jämfört med Björns förslag har jag petat ner Kaisa ett steg):

8 Linn Henriksson
5 Sigrid Neld
3 Emma Wälivaara
2 Kaisa Gustavsson
1 Dick Hellman
Jag lägger mina röster så också. Det verkar minst lika vettigt som mitt tidigare förslag :gremsmile:
Jag litar helt på er, så samma röst här
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hans E Magnusson said:
Björn Wärmedal said:
Pilzeman said:
Jag lägger mina röster som följer (jämfört med Björns förslag har jag petat ner Kaisa ett steg):

8 Linn Henriksson
5 Sigrid Neld
3 Emma Wälivaara
2 Kaisa Gustavsson
1 Dick Hellman
Jag lägger mina röster så också. Det verkar minst lika vettigt som mitt tidigare förslag :gremsmile:
Jag litar helt på er, så samma röst här
+1
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Eftersom inga andra förslag inkommit kanske det är dags att lägga föreningens röster? Vem gör det?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
Så! Med andan i halsen och förvirringen på topp har jag nu lyckats registrera våra röster (Tack så mycket till Spector på Quaknet)!

Linn Henriksson: 8 poäng
Sigrid Neld: 5 poäng
Emma Wälivaara: 3 poäng
Kaisa Gustavsson: 2 poäng
Dick Hellman: 1 poäng
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Rymdhamster said:
Så! Med andan i halsen och förvirringen på topp har jag nu lyckats registrera våra röster (Tack så mycket till Spector på Quaknet)!

Linn Henriksson: 8 poäng
Sigrid Neld: 5 poäng
Emma Wälivaara: 3 poäng
Kaisa Gustavsson: 2 poäng
Dick Hellman: 1 poäng
Heja, heja!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
Lite smygtitt på resultaten så här visar att alla de vi röstar på verkar ha blivit valda, men två av dem har ännu inte accepterat sin utnämning (fast de accepterade nomineringen, så förhoppningsvis är detta mer av en formsak).

Har accepterat
Linn Henriksson
Kaisa Gustavsson
Dick Hellman

Har ännu inte accepterat
Sigrid Neld
Emma Wälivaara
 
Top