Nekromanti Om vrållådans minfält

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Magnus Seter said:
Eksem said:
Hur som helst, jag väljer härmed att lämna WRNU. Sådant här orkar jag definitivt inte med längre.
RageQuit?

:gremgrin:

/M
Jag tycker ju det är sorgligt. Och känner mig misslyckad som inte förhindrade det - fast det inte angick mig. Min gammal sensei skulle säga nu: "för mycket ego", och i det här sammanhanget tycker jag det kanske kan gälla för fler än bara mig.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Eksem said:
Hur som helst, jag väljer härmed att lämna WRNU. Sådant här orkar jag definitivt inte med längre.
Nej, vafan du kan ju inte dra. Som Ronny och Ragge skulle ha sagt "Jävla skit fan".
Tycker det här var en jävligt dålig tråd som bättre kunde ha lösts med PM istället för att ta upp det så här öppet.
Men gjort är gjort och jag hoppas att det kommer ut något vettigt av det här.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mahlex, jag tror jag är med dig, säg till om jag missuppfattat...

Du har sårat någon och blivit sårad tillbaka utan att det var meningen. Nu känns det som att vrållådan är en otrygg plats, ett minfält. Det är ju kass. Och du startar den här tråden med förslag på hur man kan göra det tryggare att delta i vrållådan.

Det tycker jag låter som en rimlig önskan, och en väldigt mänsklig sådan. Såra och bli sårad utan att kunna förutse det. Det suger. Och det är schysst att du försöker förebygga att sådant skulle hända igen.

Eller hur?

Men vafan... Sluta göra det här till en grej mellan dig och vrållådan, det är ju en grej mellan dig och Eksem.

Alltså, jag känner förståelse för de känslor som väcks efter det som har hänt, men samtidigt tycker jag att du behandlar oss andra oschysst. Du snackar inte om dig och Eksem, du snackar om "man" och "minfält". Vad du gör nu är att du låter oss allihopa stå till svars för det du fått av Eksem -Att det som hänt är en del av en dold norm, att vem som helst av oss kan utan förvarning slå ner på dig om du skulle uttrycka fel åsikt. Det är en syn på communitiet som är fel och orättvis.

Det finns alltid en risk att såra andra när man möter andra människor, det är en del av livet. Jag tror inte att varningar för farliga är ett bra sätt att skydda oss från det här. Om det känns kasst, ta chansen att snacka av dig eller medla med Eksem. Tro mig, ingen har mått bättre genom att stänga igen sig mer eller lägga till flera förbud i sitt liv.

Ska vi snacka om vilket bemötande som ska vara okej i vrållådan?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,549
Location
Slätta
I det specifika fallet så tänker jag inte uttala mig. I det generella fallet så tycker jag att du har fel.

Är det verkligen bara jag som tycker att vi är lätt åsiktsförtryckande här på WRNU? Jag menar detta på bästa möjliga sätt för vi är det på ett sätt som arbetar för att inkludera så många som möjligt, men ur ett visst perspektiv så är vi det ändå.

Det ÄR inte ok på WRNU att kliva in och säga "X är inget rollspel". Det ÄR inte okej att ha åsikten att produkter som marginaliserar kvinnor eller visar kvinnor på fel sätt är ok. Det ÄR inte okej att ha rasistiska undertoner i sina inlägg.

Om man trampar på dessa heliga kor så kommer en armada av lingvistiskt skickliga proffstyckare och slår en i huvudet med en verbal tvåtumfyra och tonläget tillåts skärpas ganska högt. Det hjälper inte situationen att några av de som kommer farande med tvåtumfyrorna också är sådana som är vana vid att trippa på gränsen för regelverket vad avser god ton och att de ibland är pålästa om det område som de vill upplysa om.

Vad vi än säger och med vilka goda intentioner vi än säger dem så tycker jag att vi skall komma ihåg att om vi säger att det inte är ok att tycka/säga så så är det åsiktsförtryck.

Just let it slide sometimes. Ask why, dont just yell ”You are wrong”.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Eksem said:
Hur som helst, jag väljer härmed att lämna WRNU. Sådant här orkar jag definitivt inte med längre.
Jag hatar när sånt här händer. Ett ämne som inte ens borde ha varit en tråd uppförstoras till helt orimliga proportioner och slutar med att en vettig användare lämnar forumet.

Bra jobbat.

/golfclap
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,496
Location
Stockholm
Jag låser denna tråd, då den gör mer skada än nytta för tillfället.

MVH

/Magnus
 
Top