Re: Skapa Lamior (MSpoiler)
Usch nej, vem vill vara en bloodsucker?
Å dessutom inte tåla solljus, nä då sparar jag hellre på krafterna å blir en Lisch lite senare.
Bättre då att låta andra dricka blod å bli Lamior.
Problemet är dock hur man skall kontrollera dessa. Det står att nekromantiker använder sig av lamior som tjänare, spioner men framförallt för att leda vandöda trupper. Men samtidigt står det lite senare i stycket efter, att Lamior är självständiga vandöda och kan således inte kontrolleras av den som skapat dem.
Det hela låter lite absurt....det var det jag syftade på tidigare.
I våran spelgrupp har vi en husregel (dock tillämpas den aldrig efter som vandöda inte existerar i någon större skara, iaf inte som RPna möter på, grisodlarvärld) som gör att man kan kontrollera vilken vandöd som helst, bara man använder sig av effekten "kontrollera vandöd" av samma magnitud som den vandödes rang, vilket självklart ställer till problem med Lamior och liknande högre vandöda (deras rang).
Ok, jag vet att högre vandöda generellt inte går att "överta" men som sagt, en husregel. Detta gör saker och ting lite mer komlicerade (och roligare för den delen).
Jag gillar tanken på strid mellan två nekromantiker som ägnar huvuddelen av tiden under striden till att ta/återta kontrollen över vandöda....som i vild oordning bankar på varandra och sig själva...