Om rollspelspendling?

Som längst har jag förflyttat mig fyra mil ToR. I nuläget är det inom två mil vilket känns väldigt lyxigt. Jag har kunnat åka längre.
Tänkte först The one Ring innan jag tänkte att vad kul att rese inriktat spel har delar förkortning med tur och retur.

På helgerna kan jag tänka mig att pendla lite för längre pass då och då men i veckorna så håller jag mig helst inom stan eller online.

Förflyttar dig nämnvärt att få till rollspelspass?

Hur långt åker du för att spela rollspel?

Vad är din maxgräns för hur långt du kan tänka dig att åka för ett rollspelspass?

Jag tycker gott ni kan svara i längdmått och/eller tidsåtgång.
Jag vandrar eller går som max 9,55 km fram och tillbaks för ett spelpass vilket är en timme för mig, men vanligtvis tar jag buss åt ena hållet åtminstone. För det mesta kommer folk hem till mig. Överlag skulle jag säga att om man slår ut hela mitt rollspelsliv så förflyttar jag mig kanske 3-4 km för ett pass.

Min maxgräns är att jag funderar på att spela Horror on the Orient Express på Orientexpressen, så flyg till Frankrike eller Istanbul beroende på vilket håll den går åt i äventyret. Men för återkommande så är 15-20 minuters bussresa åt vardera håll min maxgräns. Om jag inte hade min IBS så skulle jag nog kunna tänka mig 1 timme istället.

Jag försöker gå minst 1 mil varje dag, så om det hjälper mig komma upp över milen så går jag även om det tar tid. För då kan jag uppfylla kvoten för den aktivitet jag älskar mer än något annat i denna värld, att strosa runt och bara njuta av att vara.

Jag spelar på discord så i dagsläget pendlar jag ingenting. Jag har tidigare haft en spelgrupp på andra sidan Göteborg, cirka 3 mil eller 25 minuter en väg med bil och utan kö. Det var inga problem och jag hade kunnat pendla längre.

Back