Nekromanti Om nån är intresserad...

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
...så råkar dagens nummer av Hufvudstadsbladet, Finlands största svenskspråkiga dagstidning, innehålla en liten artikel om rollspel. Helt vanlig artikel, lite grann om hur rollspel går till, skillnaden mellan bordsrollspel och live (som i Finland kallas larp, tydligen) och ett par ord från en rollspelare. Det intressanta är att i slutet av artikeln finns en liten "vill du veta mer?"-rad som hänvisar till www.rollspel.nu. Vi är med i tidningen!

JPS – som tänkte länka till Hufvudsatdsbladets hemsida , men artikeln verkar inte ha blivit upplagd än
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
W00t!

Vi är kändisar! Nu måste vi bara kamma oss och använda deodorant och verka ansvarfulla och seriösa så ingen blir besviken på oss. ^_^;


Storuggla, glad över att det är positiv info ibland också
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
We are doomed! O_O

"Nu måste vi bara kamma oss och använda deodorant och verka ansvarfulla och seriösa"

Hur ska det gå till? :gremcrazy: *luktar illa*
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Wurzt!

Gillar mönster, därav rubriken. Det är ett Uddevalliskt uttryck.

Nå, det var ju rätt kul, jag tror inte sidan varit med i offentliga sammanhäng förut..?
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
W

Okej, jag tog den enklaste utvägen, men jag fick åtminstone med ett 'w' i ämnesraden.

Artikeln fanns i söndagsbilagan, och den verkar inte finnas i nätupplagan. Lite synd, men å andra sidan kan ni säkert föreställa er hur det såg ut.

JPS
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Uj ja !

men å andra sidan kan ni säkert föreställa er hur det såg ut.

Skoja inte !! Man har ju en hel kasse fantasi ju.... Är ju rollspelare ju.....:gremgrin:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
What?

Du glömde "W:et" juh! Förädare! Må chinchillorna ta dig och äta upp dig sakta men säkert!

Tycker förövrigt att det var riktigt läckert att www.rollspel.nu blev omnämnd i en finsk kvällstidningen innan den har blivit det i en svensk, och den blev omnämnd överhuvudtaget förståss...

/Balderk, som nyss kan ha begått ett väldigt digert misstag...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Whahahaha !! (OT)

Du glömde "W:et" juh! Förädare! Må chinchillorna ta dig och äta upp dig sakta men säkert!

Tro mig, har ett knippe med wompråttor a´la SW liggandes... Käkar chinchillor på löpande band !!
BWHAHAHAHAHA !!
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Häffans. Undrar när förvirrade finländare som inte kan Svenska dyker upp :gremwink:

/Alexander Gyhlesten
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Vet inte...

... om du är allvarlig eller inte, men jag måste ändå påpeka att artikeln (precis som resten av tidningen) var skriven på svenska. Så det krävs nog en viss kunskap för att de över huvudtaget skall veta vad de ger sig in på...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Förvirrade finnar ??? + en liten fråga..

Tjaa, det lär väll märkas om det kommer nån förvirrad finne. Men de som är från finnlad verkar ju inte så förvirrade faktsitk.... :gremwink:
Sen en annan liten fråga.... Har du tänkt utveckla det där om att krama en nybörjare ?? Behöver du hjälp me det så säg till !!
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Nu är den bruna hjorten helstekt!

Det är ett Uddevalliskt uttryck.

Jag antar att det är vad man gör det till. Så mamma!, mums! och mumma! faller genast i kategorin "göteboschka uttryck".

Allvarligt talat, möter ni någonsin en kort ung man med glasögon, bakochframvänd tröja, åtsittande jeans, bowlingskor och långt hår som till på köpet säger "wurzt" och ni misstänker har bohusländskt ursprung, <font style="text-decoration: line-through;">gå genast till polisens med hans vänstra örsnibb och uppge kodord "pingvinen är gravid"</font> finns det en stor chans att personen i frågas namn är Kim Holmstedt. Han är en av Danlors killar, så han har diplomatisk immunitet. Hade han inte det skulle jag ha lagat köttfärs av honom för länge sedan.

Skulle ni träffa en göteborgare med svart hår, glasögon och basröst får ni gärna fånga honom och lägga honom i en säker bur. Han är en verbal hälsofara och bör låsas in någonstans omedelbart.

/Mogge, pirrvanna
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Förvirrade finnar ??? + en liten fråga..

Har du tänkt utveckla det där om att krama en nybörjare ??

Nope. Fanns folk som inte tyckte om det, så jag skrotar idén.
Men, tack ändå.

/Alexander Gyhlesten
 
Top