Nekromanti Om mångkulturens vinster

Status
Not open for further replies.

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Ond bråd död;n189002 said:
Nej, gör inte så. :(

Jag tror du förstod att jag talar om i samhällsdebatten, i media. Det offentliga. Varför kan inte de ha en intelligent debatt, där släpps ju inte de debattörer du syftar på fram.

Försök inte påstå att jag hävdar att ofrånkomligt leder till terrordåd och brinnande bilar. Det är ohederligt av dig.

Jag säger att det leder till konflikter, det är allt. Det behöver inte vara värre än irritation på rennäringen eller lite stereotyper om att finländare bär knivar och super.

Men jag vill diskutera varför vi accepterar de brinnande bilarna och stenkastningen m.m. Och att det kan finnas kvar en övertygelse om att mångkulturen är bra. Det borde väl gå att diskutera utan att bli angripen?
Nej, du glider ju bara väldigt snyggt från att mångkultur KAN leda till konflikt, till att det MÅSTE leda till konflikt, till att de som är för mångkultur per automatik "accepterar" våld, till att det är nåt väldigt överraskande och värt att debattera att det finns folk som fortfarande kan tycka att mångkultur är nåt bra.

Du är sannerligen en förebild för hederlig debatteknik!

Och vad gäller att de debattörer som jag syftar på inte släpps fram - har jag alltså bara drömt ihop Jimmie Åkessons pinsamma tal i Almedalen, eller alla intervjuer där han och hans partikamrater står och hummar och häar?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Ond bråd död;n189002 said:
Men jag vill diskutera varför vi accepterar de brinnande bilarna och stenkastningen m.m.
Vem är det som accepterar de brinnande bilarna och stenkastningen?

Det är ju inte mångkulturen som skapar dem, utan segregeringen som skapar lokala monokulturer. Jag förstår att du ser dem som "resultat av mångkulturen" men i mina ögon har du verkligen inte visat att så är fallet.

Jag tycker att mångkultur skulle vara ett bra botemedel mot mycket av bilbrännandet och stenkastningen. Bilbränningen och stenkastningen är inget jag "accepterar" eller ser som något "man får tåla" i utbyte mot mångkulturens fördelar, utan något jag ser som separat från mångkulturen. Jag accepterar dem inte, jag ser dem som symptom på de stora problem vi har med segregering.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Krille: Jag har varit del av forumet länge nog för att ha ett större helhets intryck gällande banningar än vad du tycks tro. Och jag är väl medveten hur mycket du gillar att kasta dem omkring dig så du behöver inte upplysa om det.

Sen borde väl en moderator som du själv kunna tåla både dolda och icke dolda förolämpningar av samma slag som du själv brukar utdela!?

Sen om ni inte vill att folk talar politik, ta bort den delen av forumet då så skiten inte diskuteras mer. Så länge det är tillåtet kommer folk att diskutera det, det ligger i människans natur.

Sen tycker du ärligt att det är moget att hota med banningar i en diskussion som du själv varit med och eldat på?

Sen är så vitt jag vet inte "islamister" en folkgrupp utan medlemmar av en barbarisk ideologi och därmed borde det vara lika ok att argumentera mot islamism som fascism.
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Ond bråd död;n189006 said:
Ja, vi står långt ifrån varandra i de flesta ämnen du och jag. Det vore nog inte så givande att diskutera feminism till exempel. Men i det här fallet tycker jag att de flesta borde kunna hålla med om några grund antaganden. Som att den form av mångkultur vi har i Sverige leder till problem och motsättningar. Men i det här ämnet vilka grundläggande fakta tycker du att jag har fel om. Och jag ber dig att inte göra några halmdockor eller cherrypicka någon detalj, utan kritisera vilka vilka grundantaganden rörande mångkultur i Sverige som jag har fel om.
Och hur många gånger ska vi behöva säga att de där grundantagandena inte är så självklara som du förutsätter? Och nej, det blir meningslöst att kritisera nåt enskilt yttrande när hela ditt åsiktsbygge vilar på felaktiga antaganden, t ex att brottsligheten i Sverige ökar (den minskar) eller att det finns nån som helst reell risk för inbördeskrig här.

Kan inte föreställa mig att det vore givande att diskutera feminism med dig, nej. För diskussionen skulle förmodligen komma att handla om hur konstigt det är att jag inte kan acceptera "grundantagandet" att feminismen och hela den så kallade "PK-rörelsen" är onödig och till skada för Sverige.
 
Status
Not open for further replies.
Top