Nekromanti Om helning

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det finns ju effekter för att hela såväl trauma, smärta, blödningstakt och blodförlust som organskador, men då en slp i min kampanj bröt nacken blev det genast ganska intressant att veta: finns det ingen effekt för att läka benbrott? Jag kan iallafall inte hitta någon sådan i mystik & magi. Och går det isåfall att hela en bruten nacke eller ryggrad?

- Ymir, tycker synd om Eithene (slp:n som bröt nacken)
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Å andra sidan så finns ju stor risk att ryggmärgen och alla nerver är AV och i såna fall är man ju ändå foooked. (Förlamad från nacken och nedåt kan inte vara kul i en fantasyvärld...) Iofs kan man ju bygga en svävande "Kapt. Pike stol" m.h.a. effekterna levitation och rörelse, iofs så får väl den skadade ob1t6 svårare på sitt alstraslag då han inte kan göra några gester men va faan.
:)


/Bjorn
 
G

Guest

Guest
Hmm, det påminner mig om en spelare, hans RP (samma alltså) bröt nacken inte mer än TRE gånger utan att dö. Första gången var jag SL, en gûrd hoppade på hans stackars nacke så jag lät honom slå ett tur slag, han lyckades så med lite magi kunde han leva. Med en grym nackspärr men ändå. Andra gången var inte jag SL och jag kommer inte ihåg hur han bröt nacken. Hur som helst bestämde SL att huden på vänstra sidan på hans hals var kortare efter det hugg han hade fått där läkt. Han blev sedan tvungen att gå med huvet snett hela tiden. Tredje gången var jag SL och då fick han en klubba i halsen som bröt nacken av honom. Då DOG han!
Kul var det iaf.
 
Top