entomophobiac
Pistoler & Mord
Rymdhamster;n244927 said:Så man ska inte göra rollspel om man inte har gott om pengar?
Snarare tycker jag inga bilder är bättre än fula bilder.
Rymdhamster;n244927 said:Så man ska inte göra rollspel om man inte har gott om pengar?
2097;n244923 said:Kan känna nej jag orkar inte spelleda. Så bläddrar jag lite i peachbee och ser… tjejen som shieldbashar skelettet. Killen som slåss mot goblins med två svärd. Äventyrarpartyt som dystert rider i öknen. Osv. Och bara: ja!!! Såhär kommer det kännas när vi spelar! Och så spelar vi och det blir awesome
[h=3]Att öppna en ny bok - Instruktioner[/h] 1. Placera boken stängd med dess rygg platt på ett bord.2097;n244924 said:Min spelarhandbok kollapsade för ett par veckor sen. CoS är också trasig men det gick mer gradvis, monstermanualen är inte trasig än men det märks att det är på gång, dmg verkar vara i bra skick men phb gick från bra skick till att vara i bitar på en dag. Tror jag ska… köpa en ny? Och spara kvittot den gången. Ska göra det på alla D&D-böcker, WotC är bra på att byta dom men man måste ha kvitto. Önskar att dom kunde byta till en bättre bindare iom böckerna är så dyra![]()
Caligo;n244973 said:[h=3]Att öppna en ny bok - Instruktioner[/h] 1. Placera boken stängd med dess rygg platt på ett bord.
2. Öppna boken försiktigt i mitten och lägg ned pärmarna på bordet.
3. Öppna del av förstasidorna, ca 5 mm eller så.
4. Öppna ryggsidorna öppen, ca 5 mm eller så.
5. Upprepa steg 3 och 4, alternerande mellan fram- och baksidans sidor och tryck försiktigt ned sidorna, tills du kommer till mitten av boken.
6. Stäng boken och lägg ned den. Om den övre pärmen är lite öppen, tryck ned den försiktigt.
2097;n244975 said:Ska testa det med min Volo's Guide to Monsters för den har jag knappt öppnat än. Men vill vara säker på att jag förstår.
Ska jag börja med att öppna upp mittuppslaget helt?!?!??!?
Eller hålla inlagan ihop och bara fälla ner pärmarna?
Steg 3–5 tror jag jag förstår.... om 5mm inte betyder "öppna så här mycket" utan betyder "ta ungefär fem mm av sidor". Men bokens inlaga är ju mindre än 20 mm tjock.
zonk;n244992 said:Om jag fattar rätt, typ såhär https://www.youtube.com/watch?v=Qpq1E6WLFSE
Har oxå sett liknande varianter tidigare