Nekromanti Om fighterns Combat Challenge …

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Re: Från en spelare till en SL

Nåja lite klumpigt val av språk från min sida.

Min spelgrupp snackade igenom saken vid förra spelmötet och vi kom fram till eran tolkning. Efter lite surfande så värkar det vara den allmäna åsikten på olika forum att Dragon Breath markar. Jag kan inte annat än att säga att jag hade fel.

//Flurtis
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Re: Från en spelare till en SL

Mycket riktigt säger också reglerna att en paladin enbart kan ha en markering igång i taget.
Har du någon sid referens på den regeln? Nu har jag inte PHB framför mig men har inte Paladinen någon power som markar Wis modifier antal enemies?? Piercing Smite tror jag att den heter.

//Flurtis
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Re: Från en spelare till en SL

Det är Rising som blandar ihop termerna.

Divine Challenge funkar bara på en fiende åt gången.

»Marked« innebär bara att fienden får –2 på alla attacker som inte inkluderar dig.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Från en spelare till en SL

Ah yes, sorry att jag var otydlig. "Marked" är mycket riktigt en generell statuseffekt; jag skulle ha sagt något i stil med att paladinens signaturmarkeringsförmåga (eller whatever; alltså Divine Challenge) enbart fungerar på en varelse åt gången. Att jag inte gjorde det är bara för att den formuleringen vore så meckig. (Och förstås för att hela stycket där jag nämnde detta handlade om just Divine Challenge, jag tyckte således att det framgick rätt bra av sammanhanget vad saken gällde)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,481
Location
Stockholm
En annan sak som jag glömmer ibland

En fighter "markar" inte automatiskt. Han väljer om han vill "marka" eller inte. Det blir ju lite konstigt med en area attack, men det fnns ju ganska mycket som är konstigt i rollspel om man tittar närmare på det. :gremgrin:

/M
 
Top