Nekromanti Om du vore ett Rollspel vilket vore du då ?

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Få se om jag vore ett rollspel så tror jag att jag hade varit antagligen

Öppet regelsystem fyllt med nödvändiga och onödvändiga regler och fakta som gör spelet anpassat till både fantasy och SF..

Alternativt något i still med Eon eller Star Wars Westendgames version.. ( jag har inte det andra så jag vet inte.. )
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Regelsystem.

Eftersom jag är en impulsiv människa utan fasta gränser och med ett rörigt huvud utan mycket i funktion.... Vampire /images/icons/smile.gif

Wille

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag skulle vilja vara DoD expert eller gammla Star Wars. Båda rockar otroligt fett !!!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Jag skulle nog vara Kult helt sinnessjuk alltså.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Jag skulle vara...

...Dragon Storm. Ett rollspel i kortspelsform. Stentufft.

/Horus - RIP Blümchen
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Oj...

Chock när jag var pytteliten, Call of Cthulhu under mellanstadiet med en kort övergång till Kult i högstadiet för att tillsist slå ut i full blom med Unknown Armies på senare år.

-Gaxar, 'nuff said /images/icons/cool.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
scary

Du är m.a.o. ingen man vill möta i en mörk gränd... Från en hoppfull början som mänsklighetens förkämpe (Chock)förlorade du allt hopp (CoC), varefter du började tvivla på verkligheten (Kult).... därefter gick det bara utför (har aldrig fattat vad UA handlar om, men det är säkert inget trevlig :gremwink:...

(allihop är nog bättre spel än vad de är förebilder :)
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Playelf, eller nåt annat totalt skämtspel... hela jag är ett skämt... *snyft* ;-)

/Robban
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Gondica. Frågan varför undviker vi med stor nogranhet.

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Hmm. Stolt, ärofull, modig, m.a.o Samuraj.
Jaja okej då! WASTE-land =)

David. Självironi är den bästa ironin

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Enligt MWWG 2nd ed heter spelet på svenska "Macho Kvinnor med Våpen". Jag undrar om det där å:et är nyckfelstrisse som varit framme eller om det är avsiktligt...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Hihi!

Du har mer rätt än du anar... /images/icons/cool.gif Och ja, det är rätt svårt att beskriva vad UA handlar om... modern ockultism med nyskapande idéer och geniala regler sammanfattar väl skiten, åtminstonde i mina ögon. Men det finns inte en recension av spelet som inte har varit mycket positiv, kolla på <A HREF="http://www.rpg.net" target="_new">http://www.rpg.net</A> till exempel. Är man det minsta intresserad av skräck, psykologi och det övernaturliga i rollspel så borde man kika på spelet.

-Gaxar, som fortfarande tror att UA skrevs personligen för honom
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Om jag vore ett rollspel så skulle jag helst vara en ensidig bok där det står:
1. Skapa en rollperson:
Kom överens med spelledaren hur din rollperson ska vara utformad, vad han är bra och dplig på, hans karaktärsdrag osv (detta för att slippa vara begränsad av något regelssytem)
2. Regler:
Använd din fantasi och inte tärningar. SL bestämmer inte bara vad som händer utan ochså hur väl saker lyckas, vad man kan göra och hur.

Om det skulle visa sig att detta rollspel var ospelbart så skulle jag vara ett enormt regelverk som i detalj har analyserat hur verkligheten fungerar för att sedan omsätta detta i siffror i ett rollspel. Detta enorma regelverk skulle förmodligen vara tjockare än någon känd bok och SL skulle vara tungen att ha ett extremt minne. Tex. så skulle styrka vara mätt i Newton och intelligens skulle vara en komplex analys av hur väl man kan använda olika delar av hjärnan.

Förmodligen skulle detta vara ännu mer ospelbart, men allt för att göra det så realistiskt som möjligt...

Hursomhelst skulle jag inte ha några tilläggsböcker, för jag hatar sådana...
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,014
Location
Umeå
Helt klart Gemini.

Mörk, ond och förlorad. Dessutom med snabba, dödliga regler :)

- Zire
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Ett stort fett regelverk propfullt med fakta om en massa onödigheter och inihelvete mycket moduler , ibland skulle det säcka ihop totallt och inget funkar , dåligt register och svårläsliga bokstäver , reglerna skulle funka för logiskt och det skulle vara ultra-våld med stark ton av sadism!

För mig i tiden!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
T.W.E.R.P.S

The Worlds Easiest RolePlaying System.
Man har en grundegenskap (STY) och den används alltid. Inga fördigheter.

/[color:green]Han</font color=green> som är både okomplicerad och rolig
 
Top