Nekromanti Om du vore en Robot / Android vad vore du då ?

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jag tror helt klart att om jag skulle vara en robot eller android så skulle jag nog finna bli en löjlig heloutamatisk robot spis eller kroktest droid

Fast hade jag själv fått välja så skulle det vara svårt mellan
Översättar Android på en dyr resturang och hotel där folk från hela värden gästar.. *Party droid*
Eller Forskning vetenskaps android på ett labb...
Fast favoriten skulle vara spion droid..
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Mega death Kill Droid

Skulle vara en hyper, Slaktar Maskin som kan skuta ner tanks Helikoptrar och Jetplan, har biffiga grovkalibriga vapen och skuta tomahawk misiler!!!!
Snacka mäktig....

Så det så!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag skulle vilja spela en översättardroid. Tänk va´coolt att kunnna en massa språk....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Interstellar explorer droid with mission to make sweet lööve to all beutifull alien wimen he encounters ;)

David, "Löve-O-Matic 6000" (yeah sure..)

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
R. Daneel Olivaw SÅ KLART!

Utan tvekan skulle jag vara den bästa roboten som den litterära världen någonsin skådat, nämligen R. Daneel Olivaw som Isaac Asimov beskrivit i en mängd böcker (inte minst i stiftelsetrilogin). Han är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ cool!

Encyclopedia Galactica (Uppslagsverket som florerar i Asimovs böcker) beskriver honom på följande sätt:

Olivaw, R Daneel. Humanoid robot constructed, 4920AD, in Spacetown on Earth by Drs Sarton and Fastolfe. Assisted Elijah Baley in solving the death of Dr Sarton in 4921AD and again in solving the death of Rikaine Delmarre. He was placed in charge of the "mirror-image" case which involved two mathematicians aboard a Spacer vessel in which he solicited the help of Elijah Baley. In 4724AD he again partnered Elijah Baley when the Earthman was requested by Aurora to prove the innocence of Dr Fastolfe when he was accused of rendering the humaniform robot, Jander Panell, inoperative. Last to see Elijah Baley alive. Joined the establishment of Gladia Solaria after Dr. Fastolfe died. Independently postulated the notion of the Zeroth Law of Robotics. Together with Giskard, deduced that Amadiro and Mandamus of Aurora where planning to increase the radioactivity of Earth and thus make the planet uninhabitable. Unfortunately he failed in his attempts to thwart the plan. Obtained the ability to control human emotions from Giskard. Daneel did what he could, with his new abilities, to save Earth and its inhabitants. At one point he tried to coerce the Galactic Empire to deliver uncontaminated soil to Earth. When this failed he arranged for the final inhabitants to be transported to Alpha.

Daneel, in his attempts to guide humanity, assumed the persona of Eto Demerzel and maneuvered himself into the position of First Minister under Emperor Cleon I. It was in this position that Daneel assisted Hari Seldon in his Flight across Trantor and in realising his dream of psychohistory. Daneel was quick to grasp the importance of psychohistory in the development and guidance of humanity. In order to protect Seldon, it was Daneel who appointed Dors Venabili as his protector in 12020GE. In order to create unrest within the Imperial government, and without realising the truth of it, Leskim Joranum accused Daneel of being a robot. An indictment which eventually convinced Daneel to stand down as First Minister. For many thousands of years Daneel tried to come to terms with the Zeroth Law of robotics until he engineering the founding of Gaia. His plan was to help humanity become a single organism and, thus remove its abstraction. When he considered Gaia mature enough he first maneuvered Golan Trevize to Gaia in order to decide the future of mankind and then to his current location on the Moon in order to bring the hermaphroditic child Fallom to him where he could make use of the greater capacity of the long-lived Solarian brain that was independent of Gaia.

Fan jag måste läsa stiftelseböckern igen. Jag får ståpäls av det här :)


Fly me to the moon and let me play among the stars
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Liten ful gruvrobot. Grovt bepansrad. Kryper fram, placerar ut sprängämnen och krällar sedan undan.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Varför inte någon lagom asocial robot? Kanske Bender, eller rent av Marvin?

Now the world has gone to bed
darkness won't engulf my head
'cause I can see by infrared
How I hate the night

Now I lay me down to sleep
Try to count electric sheep
Good night wishes you can keep
How I hate the night

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Marvin är bäst men vete faan om jag skulle vilja vara han. Om man ska tro han själv så är det ju förjävligt (nu tycker han ju att det mesta är förjävligt men iaf)

Per
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Jag tror helt klart att om jag skulle vara en robot eller android så skulle jag nog finna bli en löjlig heloutamatisk robot spis eller kroktest droid
Fast hade jag själv fått välja så skulle det vara svårt mellan Översättar Android på en dyr resturang och hotel där folk från hela värden gästar.. *Party droid*
Eller Forskning vetenskaps android på ett labb...
Fast favoriten skulle vara spion droid.."


Hade helst varit ett sk Mind för en GSV ur Ian Banks' "The Culture" - serie. Såpass avancerade är dessa skepp att inte ens en supernova innebär något större problem för dem. En Mind upplever tiden i nanosekunder och sysselsätter sig vanligast med att bygga matematiska konstruktioner (en slags mentala verkligheter) som de sedan undersöker. Uppriktigt sagt så hade det nog varit väldigt underhållande... och om inte så hade det inte varit särskilt svårt för en GSV att skapa en ny kropp och ladda tillbaks människan i den. /images/icons/smile.gif

--
Björn


Strowbridge: "I don't know what method is being used during my satanical, but this is what I did."
Boyd: "I hope you mean sabbatical."
Strowbridge: "Lets just say my vacations are a little more exciting than the average Caribbean cruise."
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Jag skulle antagligen vara en stationär AI vars enda mål i livet vore att skicka strömstötar genom mitt artificiella njutningscentrum...
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
jag skulle vilja vara ticktackroboten. rätt länge sedan jag läste om han, så jag vet inte riktigt stavningen...

hursomhellst, ticktackroboten (han heter nått.. kommer inte ihåg. kommer sällan ihåg nått namn) springer runt på jordens gator någongång nästa århundrade, är byggd som en klassisk 50-talsrobot med plastansikte å allt (som senare smälter [color:red]=o)</font color=red>). boken börjar med att en konstapel utreder ett mycket brutalt mord på en ung dotter till grannen som familjen som ticktackroboten är slav hos. han hittar ingenting och misstänker inte roboten alls eftersom robotarna är proggade till att inte kunna skada människor. sedan bjuder ticktackroboten sin familj på köttfärs [color:red]=o)</font color=red>... hursomhellst, han springer omkring och dödar alla möjliga oskyldiga människor (går och köper ett vapen i en vapenaffär, vapengubben misstänker inget eftersom han inte får döda, sedan går han ut på stan och tänker "nästa människa som pratar med mig ska jag ha ihjäl".. och sedan har han ihjäl den personen).. slutar med att han får massa makt, blir precident, sedan kommer de på honom men massmedia får han frisläppt med motivet att "alla andra precidenter har juh gjort massa elakt, och de åkte ju inte dit så då borde inte ticktack åka dit!". de sista meningarna i boken är nått i stilen med "ticktack undrade lite för sig själv hur lång tid det skulle ta att döda mänskligheten med de biologiska vapnen, vad skulle han börja med?"

skitkul verkligen!

eller så skulle jag vilja vara bishop i alien. de är tuffa. fast utan aliens då...

Smaffy är jag. blä.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Deprimerad biblioteksdroid (Marvin som rollmodell).

"Och?"

Nightowl

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 
Top