Nekromanti Om du var en magiker...

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
:D

Öh... sen när är cyklar och badkar immateriella?

Det var såklart SPÖK-cyklar och SPÖK-badkar jag menade, biotch. :gremlaugh:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Re: Edit Piaff. [också edit]

Äh, det är väl JAG som kastar magin? Jag förlitar mig ju inte på att behöva förmedla informationen till någon annan (som kan missuppfatta den), typ en ande eller en aphand, utan jag står själv för uppfyllandet av önskningen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Continual Light

Och sedan skulle jag lägga den i tid och otid på allt som inte ska lysa, typ näsor, träd, brevlådor, tangentbord, reservdäck, gylfblixtlås, katter och så vidare, bara för att jävlas.
 

Targos

Veteran
Joined
22 Nov 2002
Messages
84
Location
Luleå
Create Water!!

Det är ju den mest ägigaste spellen i hela DnD, både jag och mina spelare har en dålig tendens att missbruka den och jävlas med folk :gremwink:
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Silence!

En förtrollning jag saknat länge i min vardag, bara få folk att tappa rösten eller tysta ner den utan att faktiskt behöva konfrontera dem.

Jag vet dock inte om den finns i D&D, men det borde den.... GFaaaan, vad änvändbar den skulle vara!

/MAsk
 

Noir

Veteran
Joined
17 Sep 2002
Messages
45
Location
Gästrikland
Gate

Det var väl inte ett så svårt val?
1. Man kan ta sig var man vill när man vill.
2. Man kan gate:a in vem (och vad man vill för den delen också!) man vill när man vill, dvs äntligen kan man ge Bush ett kokstryk och komma undan med det.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
...så skulle jag inte vara det i D&D

"Så, om du var en magiker i verkligheten (ja, den finns faktiskt och det är helt utan levlar så välj och vraka) och fick välja en enda besvärjelse i Dungeons and Dragons som du kunde slänga. Vilken skulle du välja då?"

Det är bara att inse: D&Ds besvärjelseskapare är kobolder som har läst Andra tillägget alldeles för noga. Nä, en intelligent magiker skulle naturligtvis skapa vettiga och praktiskt användbara besvärjelser, som till exempel Öl från himlen (gör öl av vatten) och Bävermannens död (botar bakfylla), båda från Västmark. Eons besvärjelse Ekivokus magnifika monolit är inte dum den heller, och inte heller Filippas ohejdade kättja. :gremwink:

Jag vet, jag är bara provokativ och elak nu. :gremwink:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Invisibility

Tänk att helt osynlig kunna smyga omkring och dra ner byxorna på folk! Det går visserligen att göra även i synligt och nyktert tillstånd men det är lite svårare att komma undan med det då.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
En önskan om dagen är bra för magen

Jag hade önskat mig små saker som en hatt, en kritstrecksrandig kostym och förmågan att spela blues. Sedan hade jag samlat ihop ett gäng coola katter och turnerat runt och frälst världen med min musik. Världsledarna hade smält inför ljudet av mitt gudabenådade munspel. Oh Yeah!
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
vad skulle man vilja ha för besvärjelse?

Illusioner av alla de slag, från Phantasmal force och vidare.

Bara en?

Oj då, Phantasmal force duger bra för mig.

Tänk att kunna gå omkring och hitta på massa saker, busa med folk men sen var det inte så farligt som man trodde.

Mycket av de besvärjelser som finns i DnD är ju stridsorienterade.

Polymorph är ju en annan (eller flera) roliga spells.

Tänk hur fungerar det i sorkarnas vardag, "egentligen".

Mula runt som grävling ena dan för att bli en vove nästa.

I bästa "Svärdet i Stenen" stil

Bombu
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Provokativ? Nä, okunnig :)

Create Food kan skapa öl, till exempel.

En cantrip jag inte kommer ihåg namnet på botar bakfylla.

Och om det är pubertala besvärjelser om sex du är ute efter, så finns det gott om dem, till exempel i Nymphology. Kanske Book of Erotic Fantasy har sin publik i alla fall? :gremwink:

M.
 
Top