Nekromanti Om du fick välja...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Gick precis i Vita Bergen och såg ner bland grönska i en dal. Tänkte vad skulle jag vilja göra: Rida ner med en häst eller dra ner i 180 med en svävare? Scifi eller fantasy?

Svävaren och Scifi alla alla gånger! Fantasy är så härligt men hästar kan aldrig slå en svävare. Vad hade du valt?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Niklas73 said:
Gick precis i Vita Bergen och såg ner bland grönska i en dal. Tänkte vad skulle jag vilja göra: Rida ner med en häst eller dra ner i 180 med en svävare? Scifi eller fantasy?

Svävaren och Scifi alla alla gånger! Fantasy är så härligt men hästar kan aldrig slå en svävare. Vad hade du valt?
Varken eller. Jag hade velat vandra genom dalen med mina färdkamrater. Jag hade velat strosa där i godan ro och insupa landskapet - precis som Frodo och kamraterna under vandringen mellan Shire och Bri. ... Om man får låtsas lite alltså. Själv vet jag inte mer om Vita bergen än att Hasse och Tage hade sin skrivstuga för AB Svenska ord där.

... Annars hade jag nog valt svävaren. jag tror att det gärna blir obekvämt att rida. Speciellt om man rider så fort.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Niklas73 said:
Gick precis i Vita Bergen och såg ner bland grönska i en dal. Tänkte vad skulle jag vilja göra: Rida ner med en häst eller dra ner i 180 med en svävare? Scifi eller fantasy?

Svävaren och Scifi alla alla gånger! Fantasy är så härligt men hästar kan aldrig slå en svävare. Vad hade du valt?
Min önskedröm är vare sig Vita Bergen eller grönska i dalar. Min önskedröm skulle vara att stå på randen till Valles Marineris under en blekgulbrun himmel och två små månskivor över horisonten i väster, något till vänster om Olympus Mons. Och jag vet att beslutet att kliva ner i den där ravinen är helt och hållet mitt, för det tar tjugo minuter innan någon på Jorden ser vad jag gör och tjugo minuter till innan de kan säga att jag borde låta bli.

Jag vill vara en av de första kolonisterna som bosätter mig på Mars.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Tre av mig har redan börjat springa neråt innan jag riktigt bestämt mig. Jag har redan skickat ett radiotelepatiskt meddelande till byn nere i dalen, och en ny mig hållar på att tillverkas på plats; frågan är bara om snabbklonings-automaterna där är tillräckligt snabba för att jag ska hinna vara där innan de av mig som springer kommit fram.

De kvarvarande sprider ut mig, och skaffar panoramisk blick över hela dalen. Drömmer om hur hela skiten ska ersättas av asfalt, stål, glas och järn.



Avstånd och transport blir mindre viktiga när man uppgått i en multipelvarelse; en radiotelepatiskt kopplad, uppladdad entitet som är på flera ställen samtidigt =)
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Svävaren. Alla gånger.

Fantasy är roligast att spela, men i verkligheten är sci-fi bekvämare. Hellre robotiserat hem än smutsig kvasimedeltid och djur överallt.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,842
Location
Off grid
Hugga huvudet av Carl-Anton med tvåhandssvärd eller infiltrera och spränga Cyberbunkern Pionen?

Håller med Lena P.H. - FANTASY!
//EvilSpook
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag hade valt att hästalternativet, med modifikationen att jag hade valt bort hästen pga allergi & bytt ut den mot vandringskängor istället.
Jag är fast i fantasy & gillar det verkligen!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Självklart häst. Det finns få saker som är så njutbara som att rida.

Men, för det väljer jag inte fantasy. Jag vill fortfarande ha en riktig fjällkarta och kompass med mig. Liksom en varm sovsäck i (bland annat) syntetmaterial. Mer hightechprylar, som GPS eller sånt, kan också vara trevligt.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag avskyr hästar. De är opålitliga och otrevliga. Man måste dessutom spela trevlig mot dem.

Svävaren däremot, antar jag, går att glida nedför i maklig takt med. Det där med 180 har aldrig varit min grej.

Så för att slippa lusmattan med sadel så tar jag Scifi
 
Top