Om du fick spela ett one shot/kampanj med vem/vilka du ville inom hobbyn vem skulle du valt ? .

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Om du fick spela rollspel med vem eller vilka individer du ville döda eller levande inom hobbyn vilka skulle du valt ?

Du kan välja fritt mellan designers , kreatörer , poddare , live play personer / Voice actors mm mm
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Skulle också välja Gygax , inte för att jag gillar DnD nått större men för att han var en pionjär inom vår hobby och för the bragging rights att man spelat ihop med Gygax .
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
Det känns roligare att välja någon levande så jag säger Whitehack med @Fiktionslek. Whitehack är ett spel som många hyllar och som jag verkligen skulle vilja spela men det har tyvärr aldrig blivit av. Jag har faktiskt inte ens läst igenom det trots att det står i min hylla. Vad skulle då kunna vara bättre än att spela det med dess skapare som förstår att ta fram det allra bästa ur spelet? :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Mina underbara norrländska rollspelskompisar, som jag i bästa fall bara får spela med på Gothcon, och somliga av dem har jag inte träffat sedan senaste Fjällcon, vilket måste varit 2014 eller något. Alltså forumprofiler som GnomviD, w176, med flera.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Alla jag någonsin spelat kampanjer med. På någon stor gård mitt i sommaren. Så man fick återse alla och spela med dem en gång till. Älskar mina nuvarande spelare. Men det finns så många som jag saknar som fallit bort.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
De bästa spelgrupperna är 4 personer va?

H.G. Wells, Gary Gygax och Mark Rein·Hagen.

Men egentligen tycker jag mest om att spela med mina kompisar :)
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Önska vad som? Jordnära önskningen, helhelg i huset med inbjudet folk jag spelat med online och på riktigt senaste åren och tillräckligt mycket ork till alla för att hålla igång helgen lång med diverse spel. :)
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Jag hade velat spela Zombie cinema med nordnordost gänget Wilhelm Anders och Mattias. Det är ju trots allt världens bästa finska zombiefilms rollspel, och Sveriges bästa podd i ett
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Skulle också välja Gygax , inte för att jag gillar DnD nått större men för att han var en pionjär inom vår hobby och för the bragging rights att man spelat ihop med Gygax .
Samma här. OD&D med Gygax vore nåt. Fördelen är ju även att man kan spela med alla man känner eftersom dom väl oftast spelade i enorma grupper på den tiden.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Skulle ju vara en en upplevelse att spela Star Wars med Mark Hamill & Harrison Ford vid bordet.
Eller kanske Conan med Arnold?
”Inom hobbyn” var det ju, så du behöver nog ge bevis för att dessa herrar spelar rollspel.
Vin Diesel är ju fritt fram, dock. XXXXtreme Street Luge med Vin?

(100 internetpoäng till den som fattar referensen.)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
”Inom hobbyn” var det ju, så du behöver nog ge bevis för att dessa herrar spelar rollspel.
Vin Diesel är ju fritt fram, dock. XXXXtreme Street Luge med Vin?

(100 internetpoäng till den som fattar referensen.)
Ska det inte bara vara 3 x dock , xxx as in tripple x eller är det nån obskyr referens som jag inte kopplar 🤔
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Eftersom jag alltid måste vara konträr kör jag på Frédéric Sintes. Jag hade hoppats att han skulle vara på senaste OctoGônes, men blev besviken.

En all-star-omgång med favoriterna på WRNU skulle nog slå högre än det mesta. Jag vill dock inte göra en lista, så kan ni alla föreställa er attjust ni ingår i mina favoriter!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Ska det inte bara vara 3 x dock , xxx as in tripple x eller är det nån obskyr referens som jag inte kopplar 🤔
Ja, det är en mycket obskyr referens. Har man inte läst XXXXtreme Street Luge är det rätt kört. Och har man läst det är det rätt uppenbart. :gremgrin:
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,258
Location
Kullavik
Konfluxen med @Brior, Axel Henriksson, Roney Lundell och Axel från VSR
Upsalasviten med Anders Björkelid, Anders Fager och @gabrielledebourg
Oktoberlandet med @Fiktionslek & @Nässe
Mutant UA med @TomasFriaLigan, Mattias Johnsson Hake, Mattias Lilja och Patrik Lundqvist (vonVinkelSplip)
Mutant / Uppdrag i Mos Mosel med Michael Petersén och Gunilla Jonsson
Symbaroum med @Bifur och Mattias Johnsson Hake
Coriolis med Nils och Kosta från Fria Ligan + Richard Antroia
 
Top