Om du bara...

Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Call of Cthulhu, 3rd ed. för att det var det spel jag fastnade för hårdast och den bok jag gillar mest att se när blicken glider över hyllan.
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Alltså... för en tid sedan försökte jag utröna vilka TIO spel jag skulle behålla och till och med där gick jag bet. Men kommer det väl till kritan så skulle jag nog behålla DoD -87, slitet som det är, för att det var startskottet på allt jag köpt och spelat sedan dess. Många ljuva minnen. :)
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Utan tvekan Apocalypse World. Bästa spelet nånsin. Om jag av nån konstig anledning skulle bli sugen på nåt annat spel nån gång har garanterat nån polare valt ett annat spel.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
McKatla;n343199 said:
Om jag bara skulle behålla ett enda rollspel, vilket skulle det då vara?
I praktiken skulle det inte funka för mig. Jag har fyra olika köperollspel jag spelar aktivt. Och har två till jag har planer på att börja spela aktivt.

Men om vi tänker oss nått scenario där jag blir så illa tvugnen, så skulle jag nog välja DnD 5th (PHB, DMG + MM). Konstigt nog, eftersom det inte är ett av de spel jag spelar aktivt för närvarande. Men det är nog det spel jag har mest användning av som referensmaterial.

Men en sån begränsning skulle ha väldigt negativ inverkan på mitt rollspelande, och därigenom även på min livskvalitet.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Moldvay Basic Dungeons & Dragons-boxen jag fick av Hans E Magnusson. <3

Spelbart, en artefakt, och ett med sentimentalt värde.

Utöver det skulle jag kunna ordna mycket av mitt spelande med egna knåp, grejer som är i pdf osv. utan att bli särskilt lidande tror jag.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Ja det här var ju inte så svårt. Jag behåller Montsegeur 1244, dels är det världens bästa rollspel men framförallt har det en snygg spelplan i läder och en massa kort. Sen kommer vi förstås ändå kunna spela en massa andra spel eftersom många av spelen vi spelar inte är svårare än att jag ändå så här långt senare har alla regler i huvudet, Psychodrame, Prime Time Adventures, Nerver av stål, Archipelago och så vidare kan vi nog dra fram ur bakhuvudet utan större problem. Skulle jag sen verkligen bli sugen på att spela något nytt så skulle jag väl helt enkelt få be Genesis att skriva ett nytt spel åt oss :)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,675
Location
Eslöv
Eon. För jag har typ 20 Eon böcker och de vore dyrast att ersätta.
 
Top