Krille
Lord
Fast nu var det böjningsformen du gnällde på...
...inte betydelsen.
...inte betydelsen.
Ämne: Re: Fast nu var det böjningsformen du gnällde på...
...inte betydelsen.
Jag tycker det är rätt dumt att det inte finns en inställning för ratt sortera trådar efter senaste skrivna inlägg. Jag menar, när ett inlägg skrivs i en tråd sparas ju tydligen så varför kan man inte sortera därefter?Jag gillar inte när trådar hoppar omkring på det viset. Det är bara en inställning att göra, annars.
När behöver man egentligen trådarna i kronologisk ordning (eller bokstavsordning, för den inställningen finns också)? När är det jätteviktigt?I mitt forumsurfande är det jätteviktigt och jag vill verkligen ha trådar i ordning så att jag kan hitta saker efter när de skrevs
Endyamon said:Jag förstår poängen som Krille gör men det tycker jag också är att gå från worse case-scenario. Visst kommer gamla trådar att bumpas, det säger jag inte emot. Tvärtom. Men det är inte nog för att motivera att hålla kvar en, imo, arkan ordning.
Gurgeh said:Bumpande trådar är bra på forum med väldigt lite aktivitet, men ett rent helvete på vältrafikerade forum (som till exempel det här). rpg.net går till exempel knappt att läsa eftersom nya trådar snabbt förpassas till sida 2 till förmån för någon menlös evighetstråd som folk ständigt skriver nya inlägg i (till exempel rpg motivational posters eller sexiest rpg art).
Jag förstår poängen som Krille gör men det tycker jag också är att gå från worse case-scenario.
Det kan säkert hända på större forum, ja. Men jag inte varför det skulle ske en drastisk ändring här?
För hur trevligt är det egentligen att ställa en fråga, bli åtsnäst att det redan finns forumsinlägg om det och sedan få posta i ett inlägg som lika snabbt försvinner pga. det var gammalt?
Hela resonemanget från folk som inte vill byta verkar främst härledas att just dem är bekväma med det sätt som är nu och därmed sitter fast i det tankesättet.
Principen är helt enkelt att ju större forum, desto fler gamla trådar och skittrådar kommer att bumpas, på bekostnad av alla andra trådar.
Därför att det här är ett större forum.
Två sidor av samma mynt. Jag föredrar den andra sidan.
Jag blickar alltså inte från vad jag är van vid eller vad jag föredrar, jag utgår hur forumssystemet har utvecklats genom tiden för att underlätta för postarna. Det gör inte ni som försspråkar den statiska ordningen som finns.