Nekromanti Omöjligt för UK & HL att komma in på Universitet.

cl0r

Veteran
Joined
30 Dec 2009
Messages
2
Som de flesta nog har läst sig till så krävs det en gymnasieutbildning för att läsa på universitet i Neotech. Alternativet till detta är en officerstitel, men för att erhålla en sådan måste en RP också ha gått på gymnasiet, förutsatt att hon inte varit soldat och uppnått graden "sergant". För att uppnå graden sergant - i första sysselsättnigsperioden - krävs dock att man lyckas med alla framgångsslag. Problemet ligger här i att ett av slagen är mot stridsvana, en färdighet som man inte - så vitt jag sett - på något sätt, kan höja innan sysselsättningsperioderna.

Är det jag som har hjärnknas eller är det här en ytterst tråkig bugg som inte kan avhjälpas förutsatt att man följer bokens regler om antal sysselsättningsperioder och framgångsslag?
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Det verkar som om du har helt rätt, efter en snabb koll på händelserna för Underklass och Hemlösa så finns det inte heller där en möjlighet att få stridsvana.
Så enda möjligheten att bli framgångsrik soldat är om du slår något av de andra framgångsslagen perfekt och därför får hoppa över ett framgångsslag.
 

cl0r

Veteran
Joined
30 Dec 2009
Messages
2
Ahh...
Här är något jag missat. Hade helt glömt perfekta slag. Då är det inte omöjligt, bara extremt ovanligt. %P

Tack i alla fall. Det här var bra information. =]
 
Top