Nekromanti Olika saker....

Joined
27 Jul 2000
Messages
65
Location
Kalmar
vet någon var man kan hitta rollspelsmusik i *.mp3? typ att man hör folk prata, skratta och skåla när man går in i en tavern..... vore glad för detta svaret! =)

Någon som har ett bra system på spel & dobbel, Arenan i Camard och sådant???

Kan man på något sätt öka sin STY eller RÖR och de? Eller någon som har ett bra system på det hela?
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
<I>"Kan man på något sätt öka sin STY eller RÖR och de? Eller någon som har ett bra system på det hela?"</I>

Man spenderar några hjältepoäng. Eller var det något annat spel? ;-)
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Kan man på något sätt öka sin STY eller RÖR och de? Eller någon som har ett bra system på det hela?

Om en rollperson under ett spelmöte använt styrkan mycket brukar (åtminstone vi) låta RP:n få slå ett förbättringslag. Har RP:n styrketränat under en längre tid kan man ibland ge 1+.

Kom att tänka på vissa koboldiska spelare som i början av rollspelstiden alltid efter ett avslutat spelmöte sa;
"Jag styrketränar tills nästa gång"
*suck* /images/icons/wink.gif


/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 
G

Guest

Guest
Kan man på något sätt öka sin STY eller RÖR och de? Eller någon som har ett bra system på det hela?

Detta ämnen diskuterades på Neotech forumet för inte så länge sedan tror jag. Efter många teorier, synpunkter osv. kom vi iaf fram till att man kan höja vissa attribut. De attribut man inte kunde höja var syn och hörsel. Alla de andra gick att höja. Dock så är förbättringsslaget bara Ob2T6 utom mot PSY vilket vi kom fram till att det var svårare att träna så där var förbättringsslaget bara Ob1T6. Det är iaf den slutsatsen jag drog av samtliga inlägg i den diskussionen. Vissa ansåg dock att även hörsel och syn gick att höja och vissa andra (bl.a. jag) ansåg att inte PSY gick att höja.

Sedan så gäller det ju att komma på ett bra sätt att höja grundegenskaperna. Vissa är ju givna t.ex. STY (styrketräna), RÖR (gymnastik) osv. men vissa andra är svårare. PSY kom vi fram till kunde höjas med minnesövningar och logiska problem men eftersom det var en såpass liten del av PSY så blev förbättringslaget bara Ob1T6. Men vissa är ju svårare att träna upp t.ex. VIL. Där kan inte jag komma på något som man kan göra frivilligt för att höja attributet. Finns det verkligen inga regler för detta i någon Eon modul?

/Tiamel
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
En liten fundering bara, hur höjer man PER? I Neotech kan jag tänka mig att det går att höja attributet UTS med hjälp av plastikkirugi och liknande, men i Eon?

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 
G

Guest

Guest
hur höjer man PER?

Tjaa du. Det var en svår fråga. Som sagt var så är det svårt att hitta på sätt till att höja grundegenskaperna på. Men PER....man kanske blir en trevligare människa, tränar upp sin röst så den blir "bättre" (lättare att få folk att lyssna på en) osv. Det är bara några exempel men det är ganska svårt och dessutom små delar av PER.

/Tiamel
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Sant. Personligheten består som jag förstått till största delarna av utstrålning och utseende. Så att höja den kan nog bli bra mycket svårare än att styrketräna. Men smink då?


/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Men smink då?"

Det skulle jag vilja se, en Kraggbarbar med smink! /images/icons/smile.gif

/Sir Foilan

Across the Bridge of Death,
there he stand in flames.

/images/icons/cool.gif
 

Supervisor

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
61
Location
Stockholm
Angående bakgrundsljud eller musik till rollspel så kan man kanske fråga på Sveriges Radio om de har nåt...

Annars vet jag att Mega Skivakademien har CD-plattor med sound effects, bland annat spår med bakgrundsljud
av olika slag, som man kanske kan spela loopat så de börjar om igen och går i all evighet.
Vem som helst kan egentligen rippa MP3 från en CD-skiva och sedan köra spåret i Winamp med
Constant Output eller vad det hette... Då blir det inget mellanrum när MP3:n börjar om igen. Hmm!

Det var ju som katten att jag kom och tänka på det här just NU !!
Gav ju mig själv en idé ju! Lycka till. hehe, lite långt inlägg ja. /images/icons/smile.gif

[color:green]Supervisor</font color=green>
 
G

Guest

Guest
Men smink då?

Japp, det kan väl höja PER lite men det är ju bara temporärt, inget man får förbättringsslag för alltså.

/Tiamel
 

Osoboy

Veteran
Joined
11 Sep 2000
Messages
17
Location
Göteborg
Det finns ju regler för hur man tränar färdigheter och om man modifierar dessa något kan man ju använda dem?!?

/Chan-Hog, Bergens Herre
 

looser

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
56
Location
Nyköping
Man kan självklart höja en atribut men det måste väl ändå finnas en gräns???
Om man alltid slår ob2t6 finns det ju alltid en chans att höja och då kan ju en missla teoretiskt sett bli lika stark som ett troll så var drar man gränsen för de olika raserna???
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Man kan självklart höja en atribut men det måste väl ändå finnas en gräns???"

Max för respektive ras skulle jag sätta som gräns, alltså 18 för en vanar. Det finns ju anatomiska begränsningar för hur stark man blir. Sen tar kroppen stryk och man blir ändå inte starkare.
Så är det iaf för de fysiska attributen. Jag sätter nog en likadan maxgräns för de övriga attributen också...

/Sir Foilan

He calls my name, and waves me on.
The Fallen One, he stand in flames...


/images/icons/cool.gif
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Antagligen ingen vacker syn på en Trukh Marnakh heller /images/icons/wink.gif

Men ett snyggt gjort smink skulle nog temporärt kunna höja PER, både på det respektingivande planet och det utseendemässiga. Ta William Wallace i Braveheart t ex, hur grym var inte han när han iklädd Skottlands färger i ansiktet drog sitt tal? (ryser fortfarande)

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte
 
G

Guest

Guest
Max för respektive ras skulle jag sätta som gräns, alltså 18 för en vanar.</I>

En vanar borde väl iaf kunna få mer än 18? Jag skulle nog säga 20 för alla raser modifierat av deras rasbonusar. Alltså kan en ghordvärg få 24, en vanar 20 och en missla 18 (för de har väl -2 på STY?) genom att styrketräna. Detta är alltså inte max utan det är vad de kan styrketräna upp sig till. Sedan kan man ju göra som så att man tittar på rp:s kroppsbyggnad. Är den massiv så kanske man kan höja ytterligare 2 (vanar kan alltså få 22 då), kraftig +1, normal 0, klen -1 osv.

/Tiamel
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Sedan kan man ju göra som så att man tittar på rp:s kroppsbyggnad. Är den massiv så kanske man kan höja ytterligare"

Det är ju en idé, men jag skulle ändå sätta max för en normalbyggd vanar till 18. Har man kraftig kroppsbyggnad kanske man skulle få höja STY till 19 men detta gäller bara STY.

/Sir Foilan

He calls my name, and waves me on.
The Fallen One, he stand in flames...


/images/icons/cool.gif
 
G

Guest

Guest
Tillägg

Det tar väl dubbelt så lång tid att få ett förbättringsslag för sin grundegenskap än vad det tar för en färdighet? Så har vi kört iaf. Inte för att någon försökt höja en grundegenskap i vår grupp men vi har nog sagt så och jag tycker det låter vettigt. Man måste alltså styrketräna i 80 timmar, istället för ordinarie 40, för att få ett förbättringsslag. Detta kombinerat med att förbättringsslaget bara är Ob2T6 gör det ju mycket svårt och mycket tidskrävande att höja en grundegenskap.

/Tiamel
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
"<I>vet någon var man kan hitta rollspelsmusik i *.mp3?</I>"

Testa på mp3.com och sök på <I>mood music</I>. Där finns en hel del godbitar.

[color:green]//Elrond</font color=green>
 
Top