Nekromanti Olika gillen

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
Någon som vet vart jag kan hitta fakta om olika lönnmördar/ Tjuv gillen, där det finns beskrivningar, SLp, regler, mm.
finns det någon bok man kan köpa där det står mer beskrivet?
Boken jarla har jag, men där i finns det bara ett litet tycker jag själv, men undrar om det finns någon mer bok som beskriver större eller mindre gillen.

tack på förhand
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vad jag vet så finns det ingen modul som innehåller någon information om olika gillen.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
I boken om Consaber står det lite om hur gillen i allmänhet är uppbyggda och vad de går ut på.
Men där står inget om tjuvgillen och sådant. Så vit jag vet finns det endast i Jarla
/Purgatory, fire and flames
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Har ett vagt minne om en tråd där det sades att en eventuell "Tjuvar & Brottslingar"-modul låg långt, långt (och det med Neogamesmått) fram i tiden, så man får nog gå efter varierande bakgrundsmoduler och därefter improvisera själv eller sno rakt av, beroende på omständigheter.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Har också ett minne av det, och det har diskuterats i blandannat den här tråden.

Och en sådan modul tycker jag är viktigare än en del av det som ligger på releaseplanen just nu.
/Purgatory, fire and flames
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Anledningen till att det inte står något om tjuvgillen i Consaber är antagligen det faktum att Krille är en påläst man som grundar mycket av sina texter i Consaber - på gott och ont - på medeltiden. Och då fanns det inga tjuvgillen. :gremsmirk:

-Hjalle, åneeejääh! Jag historiebögade mig! Fantasy!
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Rekomenderar dig att ta en titt på Narzkarma (sidan 79 i Cirefalier). Närmre så än organiserad brottslighet är det nog svårt att komma i Eon i dagens läge.
 
Top