Nekromanti Oldschool-DnD över Internet

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Funderar på att dra igång en rollspelskampanj med de gamla goda Dungeons & Dragons-reglerna (typ första versionen, alternativt "Basic DnD" eller den svenska översättningen av denna). Spelmetoden jag tänkt mig är varken över email eller via chatroom, utan istället på ett forum liknandes detta (jag har lyckats tjata till mig ett alldeles eget forum på en kompis UBB enbart för detta syfte).

Är någon här intresserad så kan ni typ PMa mig här, maila mig på gammalord@hotmail.com, ICQa mig på 112416676 eller helt enkelt svara i den här tråden. Jag kan tänka mig att vara både DM och spelare, även om jag helt klart skulle föredra det sistnämnda.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter kul !

skulle vara kul att vara med att spela..
Det enda är väll att jag inte spelat SÅ mycket DnD, men det ska väll gå att lära sig anatr jag..
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Trevligt att du vill vara med...

...Jag hör av mig när/om några fler är intresserade :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter bra !!

Det är väll enklast om du kontaktar mig på ICQ:n....
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
kan tänka mig vara med
men då jag inte har världens bäst rollspels sinne så vill jag nog lära mig lite mer...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Intressant

Men hur skulle det funka? Kan du typ skriva ett exempel på hur det går till?

M:
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Re: Intressant

För att förenkla det kan man säga att spelledaren postar ett meddelande om vad som händer, och när alla spelarna svarat vad de gör så fortsätter spelledaren. Detta gör att spelets takt beror på hur ofta man har tid att spela, vilket kan vara rätt praktiskt för stressade och upptagna människor.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
hur går det ?

bara undrade hur det går, blir det nåått spel. För det vore ju skoj !
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Re: hur går det ?

Jodå, det går bra... Förmodligen blir det svenska översättningen av D&D från 1986 som vi ska spela, så det kräver att du har tillgång till den lådan (grundboxen). Har du inte det så är den rätt billig, och borde inte vara så svår att få tag på. :gremsmile:
 
Top