Nekromanti Old School med Eksem STHLM

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Jag och Eksem är rätt sugna på att spela lite Old School D&D, så det tänker vi såklart göra! Det är tänkt att gå av stapeln lördagen den 5:e, helst hyfsat tidigt på dagen. Om det här känns som något ni är intresserade av att vara med om, så hojta till här i tråden!

Plats är inte helt spikat ännu, i värsta fall fixar Eksem lokal, men om någon har en hyfsat central plats att spela på så säger vi inte nej.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Inte för att jag skulle ha någon möjlighet att närvara som inte bor i Stockholm. Så av ren nyfikenhet: Vilket äventyr ska ni spela?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Får man anmäla sitt intresse trots att det bara innebär ett preliminärt ja? (Måste dubbelkolla med fru och familj). Men det låter ju mycket kul!
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Basenanji said:
Får man anmäla sitt intresse trots att det bara innebär ett preliminärt ja? (Måste dubbelkolla med fru och familj). Men det låter ju mycket kul!
Klart man får! :gremsmile:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Schtajner said:
Inte för att jag skulle ha någon möjlighet att närvara som inte bor i Stockholm. Så av ren nyfikenhet: Vilket äventyr ska ni spela?
Bra fråga, tror Eksem får gräva fram något ur sin digra samling, kan återkomma när jag vet.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Schtajner said:
Inte för att jag skulle ha någon möjlighet att närvara som inte bor i Stockholm. Så av ren nyfikenhet: Vilket äventyr ska ni spela?
Det är så Old School att det inte ens finns ett äventyr! Man slår för att se om rollpersonerna kan komma ut ur huset, och om de överlever så svåra saker som att öppna ett fönster eller att navigera ett utedass!

I vanliga fall går det åt åtminstone tre, fyra karaktärer per kväll. Utom om det är grillfest i byn. Då jäklar är det TPK minst två ggr samma kväll! (Dessa grillspett!)

Som alla förstår handlar det hela inte direkt om några äventyrartyper. "Fighting man" har ännu inte blivit det, utan är mer "abruptly violent but ghastly inept man".

Magikerns spells heter saker som "drowsy", "damp ground to mud" eller "not alienate person" (varav det sista mest går ut på att vara tyst och stå längst bak i gruppen).
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Sweet, verkar som det blir lite folk! Jag uppdaterar tråden längre fram nästa vecka med mer info.
 

Shadowcaller

Veteran
Joined
15 Dec 2010
Messages
39
Location
Norrtälje
Jag är intresserad, var länge sedan man körde rollspel. Det beror dock på vart vi kommer att vara eftersom jag bor I Norrtälje.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jarl said:
Jag och Eksem är rätt sugna på att spela lite Old School D&D, så det tänker vi såklart göra! Det är tänkt att gå av stapeln lördagen den 5:e
Jag ska göra ankpaté av er hela bunten för att ni spelar när jag är bortre...

VÄNTA!

5:e?

Jag flyger ju hem 4:e ... count me in (hoppas jag).
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Alla som anmält sitt intresse ska ha fått en pm-tråd med mer info!
 
Top