Nekromanti Okult

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost


Nästan på dagen tio månader sedan jag först fick iden till Okult sitter jag och scannar om några av de bilder som skall användas i spelet.

Jag närmar mig ljuset i tunneln.
 

Attachments

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Hurra!

Jag fick just in en oooerhört kortfattad spelrapport från ett gäng italienare som kört Okult.

De utgick från senaste utkastet av boken, det som jag hoppas skall bli det sista.

Inte riktigt i takt med ursprungliga tidsplanen, men ändå. De som vill spela Okult i jul kommer att kunna göra det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
wilper said:
Hurra!

Jag fick just in en oooerhört kortfattad spelrapport från ett gäng italienare som kört Okult.

De utgick från senaste utkastet av boken, det som jag hoppas skall bli det sista.

Inte riktigt i takt med ursprungliga tidsplanen, men ändå. De som vill spela Okult i jul kommer att kunna göra det.
Groovy! Jag är fett sugen på ett parti till!

Har vi några forumiter i Stockholmstrakten som är intresserade av att gräva ner sig i barndomsminnen, trauman och annat gött? Isf kan vi väl tjacka ett par ex och dra ihop något i vinter?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
DeBracy skickade en otroligt stilig PDF till mig i går. Vi skall bara kika igenom den en sista gång, sedan blir det provtryck!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Filen är genomkikad.

Nu skall det bara blippras i DriveThrus webgränssnitt också.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
RasmusL said:
Groovy! Jag är fett sugen på ett parti till!

Har vi några forumiter i Stockholmstrakten som är intresserade av att gräva ner sig i barndomsminnen, trauman och annat gött? Isf kan vi väl tjacka ett par ex och dra ihop något i vinter?
Jag är gärna på ett parti, RasmusL. Utifrån din beskrivning lät Okult väldigt intressant! Hur lång tid brukar en omgång ta?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Sia said:
RasmusL said:
Groovy! Jag är fett sugen på ett parti till!

Har vi några forumiter i Stockholmstrakten som är intresserade av att gräva ner sig i barndomsminnen, trauman och annat gött? Isf kan vi väl tjacka ett par ex och dra ihop något i vinter?
Jag är gärna på ett parti, RasmusL. Utifrån din beskrivning lät Okult väldigt intressant! Hur lång tid brukar en omgång ta?
Hos wilper tog det 2 x 5 timmar eller så, troligen mår det ännu bättre av att få ett pass till. Tre rejäla pass (jag tror att man måste få tid att sjunka ner i spelet varje gång så korta spelpass är nog inte att rekommendera) skulle jag säga. Absolut, när spelet kommer börjar jag leta time slots! :gremsmile:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag håller med. 2x5 timmar är nog minimum för att spela det. Med 3x5 har man, om inte generöst med tid, tillräckligt för en ojäktad omgång med 3-4 deltagare.

En demo hinner man med på ett 4-5 timmarspass, men man hinner inte spela.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Eftersom det nu finns några nyfikna här på forumet tänkte jag dela med mig av det här som jag skrev på Okults utvecklingscommunity tidigare i dag.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">So let's talk about the game, and how it might reach your collection, if you are interested.

If you just want a digital file to get a game going, you can grab one of the previews posted here in the community. They are complete when it comes to mechanics, and free for your personal use. Download, play, enjoy.

Next comes ways to give me money. There were some costs involved in producing this game, and I like it when I have balance in the budget. :) Your participation in this stage is entirely optional.

There will be a PDF. Layout, pictures, some play examples (which you have already read here in the community after the play sessions with +Arlene Medder, +Simon Brake and +Ivan Vaghi). 35 pages long.

There will be a physical book. The stuff above, but in a soft cover book.

Then.

There might be a limited deluxe edition. The stuff above. And a set of 10 printed photographs. The photographs are not part of the game as such, but I used them in the playtest with +Anders Bohlin and +Rasmus Lundholm. They were on hand while we played, used to illustrate locations in Hometown, it really added something to the experience. Use them as the foundation for a set of images for your own game. See my vision of Hometown. Or just see what Sweden looks like i black and white.

Would you be interested in any of these things?

What information would you require to make a decision?</div></div>
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Vad tycker du är en bra prislapp? 36sidors "indiehäfte", och 10 vykortsstora bilder.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
wilper said:
Vad tycker du är en bra prislapp? 36sidors "indiehäfte", och 10 vykortsstora bilder.
Jag skulle lätt pröjsa 300 :- men om jag köper liknande från internätet kanske det landar runt 150-200:- ink frakt. I detta läget skulle jag säga 300-350:- ; målgruppen är smal men köpstark.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
DeBracy har gjort det nya omslaget.


Spelet är nu upplagt på DriveThruRPG, men det blir inte tillgängligt innan jag fått ett provtryck och sett att allt blev bra.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Gött, wilper – man får lov att gratulera till framskridandet med spelet, som jag tror kommer bli både stiligt och underhållande!

:gremdrink:
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Kul! Ser jäkligt spännande ut.

Lite OT: Vad är dina erfarenheter av att lägga upp grejer på DriveThruRPG? Funderar på att eventuellt använda det till mitt spel Pleroma (eller Lulu, eller Publit, eller whatever jag hittar som verkar bra).

Är det bara pdf eller POD också? Om det senare, hur är trycket, frakt etc? Intresserad av att höra andra spelmakares erfarenheter här.
 
Top