Nekromanti Okult denna vinter.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
  • DeBracy har lovat att göra layout. Det blir med andra ord ett snyggt spel, som Fenomenet och svenska Montsegur 1244. Inte ett fult, som Höstdimma, MVGU och TDoV.
  • Vi har speltestat. Moahaha! Det lever! Mekaniken är lite... annorlunda, men den funkade bra i praktiken.
  • Jag har fått lov att använda ett av speltesten som exempel. Så den ständiga frågan "Hur i hela friden spelar man det här?" får ett svar i boken.
  • Massor med pepp och entusiasm från communityn där spelet utvecklas. Jag skall nog fortsätta med öppen utveckling i någon form i framtiden.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
wilper said:
[*] Massor med pepp och entusiasm från communityn där spelet utvecklas. Jag skall nog fortsätta med öppen utveckling i någon form i framtiden.
Är det något jag har tagit med mig från kranks speldesign är det den öppna utvecklingen. Skillnaden över hur jag utvecklade Bortom och Leviathan är enorm och det är mycket roligare att få feedback under utvecklandet än efter. :gremsmile:

Det ska bli spännande med Okult (eller o-Kult som jag uttalar det :gremwink: ). Jag har följt den på Google+ under utvecklingen, men inte sagt så mycket där. Och Debbies design med ditt fotobokstänk kan få ett riktigt snyggt slutresultat. :gremsmile:
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
wilper said:
Okult är ett skräckrollspel som utspelar sig i din hemstad. Tänk dig Stephen Kings bok DET fast som rollspel och du kommer väldigt nära.
Låter ju helt åsum!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Det är rätt awesome.

Två gånger i mitt liv har jag upplevt att rollspel blivit så påfrestande/obehagligt att jag behövt dra i nödbromsen. En gång fick jag lägga in en slöja när vi spelade Kult-ish med w176. Och i Okult har jag en gång stoppat, dragit en linje/gräns och sedan har spelet fått fortsätta.

Spelet kryper in under skinnet på ett sätt som jag inte trott att bordsrollspel kan göra.

Jag tror inte att så många kommer att spela det "på riktigt". Kanske köper man det för att man gillar skräckspel, eller för att man gillar mina andra spel. Båda är goda anledningar, men för att spela måste man ha en hel grupp som är villiga att kasta sig ner i avgrunden med en. Och som man vill vara i avgrunden med.

Eller så kör man det med öl och kringlor, men jag tror inte att det funkar så bra för den typen av spel.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Som sagt, sjuuukt mycket spännande spel just nu!!! Ska bli kul att läsa och testa!
 
Top